افزایش ۶ درصدی مصرف گاز در قم

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: مصرف گاز در این استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: میزان مصرف گاز در هشت ماه سال ۹۸، یک هزار و ۵۵۸ میلیون مترمکعب و در مدت مشابه امسال یک هزار و ۶۵۷ میلیون مترمکعب بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر همه شهرها و روستاهای استان قم که قابلیت و امکان گازرسانی داشته‌اند، از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته، اکنون تعداد مشترکان بهره‌مند از گاز در استان قم، به بیش از ۴۱۸ هزار مشترک در بخش‌های عمومی، صنعتی و مسکونی افزایش‌یافته است.

به گفته نصیری، تعداد مشترکان در بخش خانگی ۳۹۰ هزار و ۱۳۸ مشترک، در بخش عمومی ۲۴ هزار و در بخش صنعتی ۳ هزار و ۸۶۱ مشترک می‌باشد.

وی با اشاره به توصیه‌هایی برای کاهش مصرف گاز، بیان کرد: بستن درب اتاق‌های بدون استفاده، پوشیدن لباس‌های بیشتر، دوجداره کردن پنجره‌ها، استفاده از عایق پنجره، پوشاندن کانال‌های کولر، متناسب بودن اندازه بخاری با متراژ خانه، عدم استفاده از شومینه، نصب پرده‌های چین‌دار و تنظیم آبگرمکن در دمای مناسب از جمله راهکارهای کاهش مصرف گاز است.

وی خاطرنشان کرد: اگر با پوشیدن لباس‌های گرم و بیشتر، یک درجه از دمای خانه را کم کنید، مصرف گاز در منزل پنج درصد کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: هنگام خرید بخاری به برچسب انرژی این بخاری‌ها دقت کنید، بخاری‌هایی دارای رده انرژی A-B، تا ۳۲ درصد در کاهش مصرف گاز موثر می‌باشند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22565
اخبار مرتبط

نظرات شما