استاد دانشگاه:

کار و کارآفرینی دو عرصه مهم در پیشرفت کشور است/ هر فعالیتی نیازمند حامی و بانی است

ملایی استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هر فعالیتی نیازمند حامی و بانی است ،گفت: کار و کارآفرینی دو عرصه مهم در پیشرفت و آبادانی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مصطفی ملایی در میزگرد بررسی سبک زندگی اقتصادی مسلمانان که در دفتر خبرگزاری مهر با همکاری پایگاه خبری قم فردا و قمنا برگزار شد اظهار داشت: در کتاب های بسیاری ازجایگاه کار، کارافرینی و جهاد در اسلام و زندگی مردم گفته شده است.
وی ادامه داد: در اسلام هم نگاه ویژه ای به موضوع کار و کارگر وجود دارد تا جایی که کارکردن را جهاد اعلام کرده اند.
استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه اسلام اهمیت زیادی برای کار و اشتغال قائل است، گفت: در نظام ارزشی ما بهترین عبادت را کار دانسته اند و یا کار کردن را جهاد می دانند.
وی اضافه کرد: برای رشد و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف باید بحث کار و کارآفرینی را درجامعه رواج دهیم و هرچه در این مسیر کوتاهی کنیم پیشرفت کمتری حاصل خواهد شد.
ملایی بااشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم در این مسیر راهبردهای بسیاری را اعلام کرده اند، بیان داشت: رهبری برای کارآفرینی و اشتغال زایی راهبردهایی را فرموده اند که این نشان از اهمیت این موضوع است.
وی خاطرنشان کرد: باید در کشور برای تحقق مسئله کارآفرینی به مراکزی که این موضوع را ترویج می کنند اهمیت بیشتری داده شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به تفکر حامی و بانی، گفت: در زمان پیامبر(ص) دو تفکر حامی و بانی وجود داشت و اگر این حامی و بانی در اسلام وجود نداشت بسیاری از اتفاقات رخ نمی داد.
وی اضافه کرد: برای پیشرفت نظام و تحقق اهداف نظام و اسلام نیازمند این دو پایگاه هستیم. امام خمینی(ره) برای پیروزی در انقلاب هم حامی و هم بانی داشتند که حامی امام مردم و بانی اصناف بودند.
ملایی با اشاره به اینکه هر فعالیتی در نظام ارزشی ما نیازمند حامی و بانی است، ابراز داشت: موضوع حامی و بانی می تواند در رسیدن آن مجموعه به اهداف خود تاثیر بسزایی داشته باشد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/22806
اخبار مرتبط

نظرات شما