معاون بازرسی صمت قم خبر داد؛

تشکیل ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ارزش پرونده‌های تخلف صنفی تشکیل شده توسط بازرسان صمت در قم طی سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال بود که برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» سیاوش فولادی‌وندا در این خصوص بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷ هزار و ۵۸۹ مورد بازرسی از واحد صنفی توزیعی – خدماتی در استان قم صورت گرفت که منجر به شناسایی ۷۰ هزار و ۴۰۲ تخلف صنفی گردید.

وی افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۶۰ مورد مختص کشف کالای قاچاق بود که تشکیل ۱۹۸ پرونده به ارزش ریالی بیش‌از ۱۸ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال را به همراه داشت.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری دستگاه‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی، بسیج، راه و شهرسازی،‌ میراث فرهنگی، دامپزشکی، فرمانداری، مرکز بهداشت،‌ معاونت غذا و دارو و دیگر نهادها تعداد ۹ هزار و ۹۳۶ مورد بازرسی مشترک انجام شد.

فولادی‌وندا گفت: از این تعداد نیز یک‌هزار و ۸۹۵ پرونده به ارزش ۵۲۳ میلیارد ‌و ۲۸۱ میلیون پرونده تشکیل گردید.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم، بیان داشت: همچنین در طی مدت یاد شده چهار هزار و ۸۴ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام شد که بخش قابل‌توجهی از آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: از عموم مردم استان قم تقاضا می‌کنیم هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور ، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

وی ادامه داد: همچنین از شهروندان می‌خواهیم به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B۲n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

گفتنی‌است براساس آخرین پایش صورت گرفته، بیش از ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت‌، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48397
اخبار مرتبط

نظرات شما