راه حاج قاسم سلیمانی‌ تداوم بصیرت فاطمی است

تولیت آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به نزدیک شدن به سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و یاران او گفت: راه این شهدا در واقع تداوم همان بصیرت فاطمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت این دهه را برای قم نقطه عطف و ظرفیت عظیم خواند و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مهمترین فرمایش ها و نقطه نظرهای خود را در جلسه‌ای که به همین مناسبت برگزار می شود بیان می‌کنند.

وی بصیرت را بزرگترین و محوری‌ترین نقطه این ایام و مهمترین نکته فرمایش های رهبر انقلاب دانست و گفت: بصیرت یک موضوع تکراری نیست چون بصیرت جوهره، نماد و جلوه‌ای دارد جوهره بصیرت بسیار ثابت و قدیمی و از زمان حضرت آدم بوده و تا قیام مهدی موعود خواهد بود و تداوم خواهد داشت و یکی از عوامل اصلی برای رهیابی به بهشت الهی نیز همین بصیرت است.

سعیدی تصریح کرد: بصیرت در هر زمان هر حرکت و حادثه ای جلوه و نماد خاصی دارد چه بسا مومنان و متدینینی در بخشی از زمان و مکان از این نعمت برخوردار باشند اما همین اشخاص زمان که عوض می‌شود و حوادث که متغیر می‌شود از بصیرت در آنها خبری نیست.

وی ادامه داد: این نشان دهنده این است که مواظبت و مراقبت در همه جا مورد نیاز است.
آیت الله سعیدی با اشاره به نزدیکی شدن به سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و یاران او گفت: راه این شهدا در واقع تداوم همان بصیرت فاطمی است و ۱۹دی هم که پایان دهه بصیرت است در واقع ختم بیان این درس‌ها و راهکاری برای اجرایی شدن این درس‌ها در طول سال است.

 بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خورشیدی با حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و تنی چند از اعضای الحشد الشعبی در اطراف فرودگاه بغداد، آنان را به شهادت رساندند.

امام جمعه قم عنوان کرد: دهه بصیرت یک دوره، کلاس و یک مدرسه است تا افراد در این دهه آموزش‌های لازم را برای زمان و مکان و موقعیت‌های مختلف سپری کنند و بعد آن را در طول سال به کار ببندند.

نهم تا نوزدهم دی ماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی افزود: مردم در آن زمان با بینشی که توسط امام راحل پیدا کردند به پیروزی انقلاب رسیدند.

وی در ادامه انتخابات ، پیش رو را نیز مورد توجه داد و گفت: همان گونه که رهبری فرمودند ما نیاز به یک دولت جوان داریم و باید با بصیرت و دقت در فکر انتخاب دولتی با روحیه جوان باشیم تا بتوانیم این حرکت انقلابی که حضرت امام و شهدای عظیم الشان، جانبازان و ایثارگران دنبال کردند را به نتیجه برسانیم.

سعیدی با اشاره به درگذشت مادر شهیدان کارکوب‌زاده و طلب علو درجات برای ایشان عنوان کرد: ایشان با بصیرتی که داشتند وقتی از او می‌خواهند که برای شهادتشان دعا کنند مخالفت می‌کند و می‌گویند من دعا می کنم که شما بمانید به رهبر انقلاب کمک کنید این یعنی بصیرت که یک خانم پرورش یافته در مکتب اهل بیت وانقلاب به اینجا رسیده‌اند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22966
اخبار مرتبط

نظرات شما