رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با قم فردا؛

دریافت عوارض جهت خروج جنازه از بهشت معصومه به علت جلوگیری از دفن در داخل شهر است

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دریافت عوارض جهت خروج جنازه از آرامستان بهشت معصومه گفت: اگر خانواده متوفی قصد خروج جنازه از آرامستان بهشت معصومه را داشته باشند مبلغ ۲.۵ میلیون تومان جهت عوارض خروج باید پرداخت کنند.

سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با شاره به ورود اولیه متوفی به آرامستان بهشت معصومه اظهار داشت: هر فردی در قم فوت کند در وهله اول به آرامستان بهشت معصومه منتقل می شود و سپس کارهای پذیرش متوفی از قبیل ابطال شناسنامه و غیره در این سازمان انجام می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر خانواده متوفی قصد دفن جنازه را در قطعه عمومی آرامستان بهشت معصومه داشته باشند قبر به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته می شود و تنها هزینه هایی از قبیل کفن، کافور و کرایه از خانواده گرفته می شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دریافت عوارض جهت  خروج جنازه از آرامستان بهشت معصومه بیان داشت: اگر خانواده متوفی قصد خروج جنازه از آرامستان بهشت معصومه را داشته باشند مبلغ ۲.۵ میلیون تومان جهت عوارض خروج باید پرداخت کنند.
وی ادامه داد: اگر خانواده متوفی قصد تدفین در در خارج از شهر به عنوان مثال در شهر یا روستای اطراف را داشته باشند این مبلغ را با دریافت نامه پذیرش از آرماستان شهر و یا روستای مقصد و ارائه به مسئولین سازمان بهشت معصومه مبلغ را بازپس خواهند گرفت.
سبحانی با اشاره به موضوع دریافت عوارض خروج جنازه از آرامستان بهشت معصومه بیان داشت: بعضی مواقع افراد به بهانه انتقال جنازه به روستاهای اطراف و یا شهرهای دیگر جنازه را به داخل شهر منتقل کرده و قصد دفن جنازه در داخل شهر را دارند به همین دلیل مسئولین بهشت معصومه در وهله اول پول خروج جنازه را دریافت می کنند و پس از اینکه جنازه در شهر و یا روستای موردنظر دفن شد و نامه پذیرش از دهیاری، بخشداری و یا شهرداری مقصد به سازمان بهشت معصومه ارسال شد مبلغ خروج جنازه به خانواده متوفی بازگردانده می شود.
وی ادامه داد: اگرنامه از مقصد مورد نظر زودتر دریافت شود و به مسئولین سازملان بهشت معصومه ارجاع شود وجهی جهت خروج جنازه از خانواده گرفته نمی شود و به رایگان جنازه را ترخیص می کنند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ورود جنازه های غیربومی به استان قم اظهار داشت: البته از جنازه هایی غیر بومی که به قم وارد می شوند مبالغی جهت ورود گرفته می شود و هر ساله به این مبلغ به دلیل بحث بازدارندگی از ورورد جنازه های غیر بومی به استان قم اضافه می شود و مبالغ خروجی هم صرفا در جهت ایجاد بازدارندگی در دفن جنازه در داخل شهر قم دریافت می گردد و هدف از این کار کم کردن اقبال در جهت دفن جنازه در داخل شهر و ترغیب به دفن در آرامستان بهشت معصومه می باشد. 
وی با اشاره به تشویق مردم به انتقال اموات خود به خارج از قم اظهار داشت: بر طبق ضرایبی که برقرار کرده ایم تا حد امکان  افراد غیر بومی در قم دفن نشود و اگر خانواده ها از ابتدا قصد انتقال جنازه به شهر یا روستای اطراف را داشته باشند وجهی از آنها دریافت نخواهد شد.
انتهای پیام/150


http://qomefarda.ir/31249
اخبار مرتبط

نظرات شما