ثبت نام «خودمالکین» قمی برای تسهیلات ساخت مسکن

داود طلوعی اظهار داشت: بر این اساس همشهریان قمی که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر به مبلغ 400 میلیون تومان برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،، داود طلوعی اظهار داشت: بر این اساس همشهریان قمی که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان اخذ کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر به مبلغ 400 میلیون تومان برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در این طرح خودمالکین برای اخذ تسهیلات ساخت، نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچگونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی ودولتی، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود.

طلوعی تصریح کرد: خودمالکین استان می توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط بندی به بانک عامل معرفی کنند.

به گفته معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم، تسهیلات برای مالکین داخل بافت فرسوده سیصد میلیون تومان با سود 9.5 درصد و یکصد میلیون تومان 18 درصد و برای مالکین خارج از بافت فرسوده شهر، چهارصد میلیون تومان با سود 18 درصد خواهد بود.

 وی اظهار کرد: ضمانت نامه پرداخت تسهیلات، براساس ضوابط و مقررات بانک‌های عامل از آنان اخذ می‌شود.

طلوعی در خاتمه به مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این طرح اشاره کرد و گفت: سند مالکیت و پروانه ساختمان تنها مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31419
اخبار مرتبط

نظرات شما