دانشجویان عدالتخواه خواستار «شفافیت» در شهرداری قم شدند

مجمع دانشجویان عدالتخواه اسلامی دانشگاه قم در نامه به مرتضی سقائیان‌نژاد، خواستار شفافیت شهرداری قم در همه ابعاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

دکتر سقائیان‌نژاد؛ شهردار محترم شهر مقدس قم
سلام علیکم

شفافیت موضوعی است به قدمت تاریخ تمدن ها، هرچند در سال های گذشته در جمهوری اسلامی، این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. دزدی ها، فسادها و تصمیمات غلط در سطح مدیران، توجه مردم را بیشتر به شفافیت جلب کرده است. با این که امیرالمومنین(ع) خطاب به مردم  می‌فرمایند: "حق شما برمن این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، هیچ حرفی را از شما پنهان نکنم، مگر در جنگ و مسائلی که با دشمن طرف هستیم"، با اینکه رهبر انقلاب از اهمیت شفافیت سخن گفته‌اند، اما هنوز بدنه مدیریتی کشور بدون هیچ ادله منطقی از شفافیت سرباز می‌زنند.

در هفته گذشته شهردار کرمان طی یک اقدام انقلابی، با شفاف کردن قسمت‌های مختلف شهرداری من جمله حقوق و مزایای مدیران، این تابوی فرار از شفافیت را از بین برده و نشان دادند اگر مدیری عزم بر انجام شفافیت داشته باشد، می‌تواند حقی که مردم بر گردنش دارند را ادا کند.

از این رو از شما بعنوان شهردار شهر مقدس قم، شهری که باید یادآوری از حکمرانی امیرالمومنین(ع) باشد درخواست داریم تا حقوق مدیران رده بالا و میان رده، همچنین مشاورین و تمام کسانی که با حکم جنابتان از شهرداری حقوق و مزایا دریافت می‌کنند، را در سال 1400 شفاف کرده و نشان دهید شما نیز به جای پیروی از تابوهای مدیریتی که جز فساد چیزی در خود ندارند، از روش اسلامی و الگوی مدیریتی جهان اسلام، حضرت امیرالمومنین پیروی می‌کنید.

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه اسلامی دانشگاه قم
علیرضا حاج امینی


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/31484
اخبار مرتبط

نظرات شما