جانشین سابق سپاه قم خبر داد:

ثبت و روایت عملیات آفندی قم در دفاع مقدس

جانشین سابق سپاه قم گفت: اولین عملیاتی که به ثبت و ضبط خاطرات آن پرداخته شد عملیات بزرگ والفجر ۸ بود که این کار انجام شد، عملیات های دیگر هم هم‌زمان در حال ثبت و ضبط است ازجمله والفجر مقدماتی و عملیات خیبر که هم‌زمان یا در امتداد مستندسازی والفجر ۸ در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،شامگاه ۲۴بهمن هم‌زمان با سالگرد آغاز عملیات والفجر ۸ مستند چهارمین با حضور پیشکسوتان و افسران جوان لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب علیه السلام در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس رونمایی شد، برای این بار همزمان با رونمایی از یک مستند، مستند ۳۵ دقیقه ای چهارمین شب از تلویزیون پخش شد.

 رضا حافظی طی سخنرانی در این برنامه اظهار داشت: اولین عملیاتی که به  ثبت و ضبط خاطرات آن پرداخته شد عملیات بزرگ والفجر ۸ بود که این کار انجام شد، عملیات‌های دیگر هم هم‌زمان در حال ثبت و ضبط است از جمله  والفجر مقدماتی و  عملیات خیبر که هم‌زمان یا در امتداد مستند سازی والفجر ۸ در حال انجام است.

جانشین سابق سپاه قم ادامه داد:  شروع این کار مقدس باعث تجدید دیدار و جمع شدن نیروهای گردان سیدالشهدا و سایر رزمندگان استان قم بود که برنامه‌های بسیار مؤثر دیگر نیز طراحی و اجرا گردید.

حافظی تصریح کرد: این برنامه‌ها با هدف دیدار و سرکشی از خانواده شهدای گردان سید الشهدا و  جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس طراحی شده است و تا اکنون  از ۱۵۰ خانواده شهید، جانباز و رزمنده سرکشی و دیدار انجام شده است.

 وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها بسیار مفصل است و  نزدیک به ۵۰ برنامه پخش مستقیم از سیمای استان تحت عنوان دلیرستان تهیه و پخش گردید و مستند والفجر ۸ که در حال رونمایی از آن هستیم به عنوان یکی از خروجی فعالیت های قبلی با تلاش و مدیریت جهادی دوستان هنرمند و با پیگیری‌ها سپاه و لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب و فرماندهان و افسران جوان تهیه و آماده پخش شد است.

رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس تأکید کرد: این مستند شیوه جدیدی در برقراری ارتباط با نسل جوان و ارائه اعتبار فرهنگ به  آن‌ها خلق نموده است که مشارکت نسل جوان ما در تولید این اثر این بسیار گران بها است.

وی گفت:  تا پایان ۸ سال دفاع مقدس گردان سیدالشهدا در ۱۰ عملیات آفندی از جمله والفجر مقدماتی و  خیبر و بعد از آن والفجر ۳ و ۴ و ۵ و ۸  و عملیات های پدافندی در شلمچه، جزایر مجنون، پاسگاه زید و سرپل ذهاب  شرکت داشتند و همه عملیات‌ها را هم به لطف خدا با موفقیت به اهداف ترسیم  شده رسیدند، گردان سیدالشهدا نزدیک به ۳۰۰ تا ۳۵۰ شهید هم در این عملیات‌ها تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.



انتهای پیام/170


گالری عکس
http://qomefarda.ir/31505
اخبار مرتبط

نظرات شما