رئیس سازمان صمت در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:

افزایش رغبت به سرمایه گذاری جدید در قم

رئیس سازمان صمت قم با اشاره به سرمایه گذاری ۳۹۴۰۸۶ میلیارد زیادی در نچ۹ ماه نخست سال جاری در قم گفت: این آمار نشان از افزایش میل و رغبت سرمایه گذاری در قم دارد.

محمود سیجانی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: طی ۹ ماه اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۲۲ فقره جواز تاسیس ایجادی با ۱۳۷۷۴۵هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و پیش‌بینی اشتغالزایی برای  ۱۴۰۲۹  نفر و همچنین ۵۰ فقره جواز تاسیس توسعه واحدهای موجود با ۱۱۰۷۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۱۵۲۸ نفر صادر گردیده است در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان ۱۶۲۶ مجوز با پیش بینی اشتغالزایی برای چهل هزار و هشتصد و بیست و سه نفر و سرمایه گذاری ۳۹۴۰۸۶ میلیارد ریال  می باشد که این شاخص بیانگر میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در استان قم است.

سیجانی افزود: همچنین طی ۹ ماه اول سال جاری تداد ۱۰۵ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با ۱۱۰۰۱  میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۳۴۳۴ نفر تعداد ۷۲ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه واحدهای موجود با ۵۴۵۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۱۲۹۷ نفر صادر گردید و در مجموع تعداد ۲۳۰۶ فقره پروانه بهره برداری با اشتغالزایی
 ۶۰ ۸۴۵ نفر و سرمایه گذاری ۸۵ هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در استان موجود می باشد، همچنین در این مدت تعداد ۱۰۵ فقره پروانه بهره برداری به علت عدم فعالیت ابطال یا تعلیق شده است.

وی ادامه داد: طی ۹ ماه سال ۰ تعداد ۱۲۴ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات به ارزش ۱۵۳۲ میلیارد ریال جهت واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه‌اندازی خط تولید واحدهای تولیدی صنعتی یا جایگزینی ماشین آلات قدیمی صادر شده است.


رییس سازمان صمت قم تصریح کرد: همچنین در این مدت تعداد ۲۸۵۴ فقره مجوز صنفی در رسته های تولیدی و فنی، توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای ۷۱۳۵ نفر صادر گردیده است و در مجموع تعداد ۳۹ هزار و ۷۱۲ واحد صنفی مجوز دار در استان وجود دارد که ۲۳۷۱۱ واحد توزیعی و خدماتی است  و ۱۶۰۰۱ واحد تولیدی و فنی می باشد.

سیجانی خاطر نشان کرد: طی ۹ ماه سال جاری تعداد ۲۷ واحد صنعتی راکد و غیر فعال در زمینه تولید صنایع نساجی و غذایی و فلزی با اشتغال ۳۸۱ نفر و سرمایه ثابت ۲۳۰۴  میلیارد ریال فعال شده و به چرخه تولید بازگشتند.

وی ادامه داد: تا پایان آذر ماه سال جاری تعداد ۱۶۹ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و تعداد ۱۶۹ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر شده است و در مجموع تعداد کارت های بازرگانی ۷۱۱ فقره می باشد که ۴۹۲ فقره آنها تولیدی و ۲۱۹ فقره تجاری می باشد و در این مدت یک کارت بازرگانی نیز ابطال شده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/31572
اخبار مرتبط

نظرات شما