معاون شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

هوش مصنوعی راهکاری برای جبران کمبود نیرو است

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: استفاده از هوش مصنوعی راهکار مناسبی برای جبران کمبود نیروی انسانی در واحدهای تولیدی استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» مهدی ایلانلو روز یکشنبه در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: یکی از مشکلاتی که بخش تولید استان با آن مواجه شده، کمبود نیروی انسانی مورد نیاز است که در همین رابطه می‌توان از ظرفیت هوش مصنوعی به نحو احسن استفاده کرد.

وی توضیح داد: بهره‌گیری از هوش مصنوعی به معنای استفاده نکردن از نیروی انسانی نیست، بلکه صاحبان صنایع می‌توانند از این ظرفیت به منظور جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیاز خود استفاده کنند، بنابراین همواره فرصت اشتغال برای افراد جویای کار در بخش صنعت قم حفظ خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در شرکت شهرک‌های صنعتی قم، برای استفاده هرچه بیشتر از هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی برنامه داریم و تلاش خواهیم کرد این ظرفیت را به عنوان راهکاری مناسب برای کاهش هزینه‌ها و ارتقا بهره‌وری میان صنعتگران استان ترویج کنیم و با ارائه الگوهای موفق در این بخش، فعالان اقتصادی را به استفاده از هوش مصنوعی ترغیب کنیم.

همچنین در این نشست مهدی اسماعیلی پژوهشگر و استاد دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی گفت: وقتی مفاهیمی همچون یادگیری، استدلال و منطق را به ماشین تزریق می‌کنیم می‌گویم آن دارای هوش مصنوعی است، هوش مصنوعی چیزی فراتر از داده‌هاست و ما با استفاده از هوش مصنوعی چیزی را از رایانه می‌خواهیم که قبل از آن به کارگیری نشده، در هوش مصنوعی ما با رایانه یاد می‌دهیم که یاد بگیرد.

وی با اشاره به این که برای موفقیت در زمینه هوش مصنوعی، داشتن داده‌های مورد نیاز، آن هم داده‌های با کیفیت و گسترده، بسیار اهمیت دارد، افزود: در ایران، تعداد قابل توجهی از شرکت‌های خصوصی بزرگ در زمینه استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقا بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید، ورود جدی پیدا کردند.

وی ادامه داد: اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی موضوعی بسیار واضح است چرا که با استفاده از این ظرفیت، کارها و برنامه‌ها از زاویه‌ای بهتر و با سرعت بیشتر انجام می‌شود و حتی در صورت داشتن داده‌های مورد نیاز، قابلیت پیش‌بینی مشکلات و رفع آن‌ها قبل از ایجاد هزینه نیز ممکن می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی قم نیز در این جلسه گفت: اتاق بازرگانی قم در زمینه آموزش فناوری‌های روز و ظرفیت‌های جدید به صاحبان کسب‌وکارها در استان برنامه‌های مدون و مستمری را دنبال می‌کند، در همین رابطه گفتمان‌سازی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی قم در دستور کار اتاق بازرگانی استان قرار دارد.

علی مسبح با اشاره به مزایای به‌کارگیری هوش مصنوعی در واحدهای تولیدی استان، افزود:‌ استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند در تمامی بخش‌های تولیدی از مرحله استخدام نیرو گرفته تا ارائه محصول نهایی به مشتریان به صنعتگران استان کمک کند و موجب موفقیت آنان در رسیدن به درآمد بیشتر باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور آشنایی هرچه بیشتر فعالان اقتصادی استان با قابلیت‌های هوش مصنوعی در حوزه تولید، اتاق بازرگانی قم و شرکت دنیای فناوری آراد، همایش ملی« بازآفرینی صنایع برپایه هوش مصنوعی» را روز پنجم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در دانشگاه قم برگزار می‌کنند.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48380
اخبار مرتبط

نظرات شما