مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم مطرح کرد؛

خبر خوش به مسافران نوروزی قم/تاریخی ترین محوطه باستانی آماده بازدید مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به اینکه در بدو ورود زائران و مسافران نوروزی به قم پیامکی حاوی لینک قم زائر برایشان ارسال می‌شود در این لینک همه اطلاعات اسکان و گردشگری قم وجود دارد گفت: خبر خوش دیگر اینکه تپه قلی درویش باستانی ترین تپه تاریخی برای بازید مسافران نوروز آماده است.

 علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با دعوت از هم‌وطنان برای سفر به قم و بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: استان قم به لحاظ ظرفیت‌های بسیار بالای مذهبی یک استان کاملاً زیارتی و مذهبی است در طول سال و در ایام نوروز میلیون‌ها زائر مشتاق و مسافر به قم سفر می‌کند، زائران و مسافران قم علاوه بر زیارت اماکن مقدس در قم می‌توانند از مکمل‌های سفر در قم هم استفاده کنند.

ارجمندی ادامه داد: در قم هم اماکن بسیار بکر طبیعی وجود دارد هم اماکن تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی در قم وجود دارد که می‌تواند برای زائران و مسافران جذاب باشد، قم دارای بازاری است که می‌توان گفت استثنایی‌ترین بازار ایران در قم فرار دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: مجموعه گنبد سبز قم تبدیل به نوروزگاه شده که مسافران می توانند از این مجموعه تاریخی بازدید کنند و هم از نمایشگاه های صنایع دستی که در این مجموعه مستقر شده استفاده کنند، همچنین کاروان‌سرای دیر گچین نیز تبدیل به نوروزگاه شده است دیر گچین بزرگ‌ترین کاروانسرای ایران است و به عنوان مادر کاروان‌سراهای ایران شناخته‌شده است برای بازدید مسافران نوروزی قم آماده است.

وی عنوان داشت: خانه ملاصدرا که در شهر کهک قم قرار دارد سال ها مغفول مانده به عنوان ییلاق کهک می تواند مورداستفاده زائران و مسافران قرار گیرد، همچنین خانه ملاصدرا به عنوان نورزوگاه آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است، خانه ملاصدرا یک اثر فاخر فرهنگی است و قرار است با همکاری شهرداری کهک خانه ملاصدرا تبدیل به مجموعه اثر تاریخی، فرهنگی، اقامتی ،  پذیرایی و طبیعی شود و قابلیت این را دارد که از سراسر جهان توریست جذب کند.

ارجمندی تأکید کرد: تپه قلی درویش قم تاریخی ترین تپه باستانی کشور قدمت هفت هزارساله با 22 دوره معماری آماده بازید شده است، تپه تاریخی قلی درویش مسقف شده است تا به عنوان یک سایت موزه قلی درویش در اختیار مسافران نوروزی قرار بگیرد این تپه هویت تاریخی استان قم را مشخص می کند که این هویت یک شهر مذهبی هفت هزار ساله است، مسافران نوروزی حتماً از تپه باستانی قلی درویش بازدید کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: تلاش می شود با جذب اعتبارات تپه قلی درویش را بیشتر معرفی کرد تا زمینه مطالعات تاریخی در این منطقه فراهم شود.

وی اظهار داشت: با هماهنگی هایی که انجام‌شده است در بدو ورود مسافران و زائران به استان قم یک پیامک حاوی لینک سایت قم زائر با همکاری مخابرات ارسال می شود که از با ورود به لینک می توانند اطلاعات اسکان و اطلاعات بازدیدها و مراکز تاریخی و فرهنگی را به دست بیاورند ضمن اینکه مراکز اطلاع‌رسانی در ابتدای عوارضی جمکران مستقرشده و نقشه‌های زیادی نیز آماده‌شده که در آن نقشه‌ها مکان‌های گردشگری قم مشخص‌شده است.

ارجمندی بیان داشت: نکته خوبی که در نقشه‌های گردشگری امسال استان قم قرار داده‌شده مشخص شدن مسیرهای سفر است که مسافران و زائران می‌توانند از آن مسیر برای رسیدن به محل موردنظر استفاده کنند و مسافرانی که وارد قم می‌شوند علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه سلام اله علیه و مسجد مقدس جمکران می‌توانند بر اساس سلایقی که دارند از طریق مسیر سفر قم گردی جذابی داشته باشند.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/32364
اخبار مرتبط

نظرات شما