۱۰ مسافر نوروزی در محورهای مواصلاتی قم به کام مرگ رفتند

رییس مدیریت راه‌های استان قم با اشاره به افزیش ۶۷ درصدی تصادفات جرحی و فوتی قم در نوروز ۱۴۰۱، گفت: از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه ۱۰ نفر در تصادف راه‌های برون شهری قم جان خود را از دست داده و به کام مرگ رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جواد شکری با اشاره به آمار تجمیعی تصادفات رانندگی برون شهری در نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰، بیان کرد: در آزاده قم-تهران امسال در این مدت ۱۱ تصادف ثبت شده که نسبت به سال گذشته یک مورد کاهش داشته است.

وی با اشاره به مجموع آمار مقایسه ای تصادفات رانندگی برون شهری در نوروز امسال در مقایسه با سال ۱۴۰۰، گفت: سال گذشته از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه، ۴۴ مورد تصادف در محورهای مواصلاتی برون شهری قم ثبت شده است که امسال با ۷۵ درصد رشد تعداد ۷۷ مورد تصادف گزارش شده که از این بین ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند در حالیکه سال گذشته ۶ نفر بر اثر تصادفات برون شهری قم به کام مرگ رفته بودند.

شکری احجام تردد وسایل نقلیه سبک و سنیگن از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه در محورهای مواصلاتی قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در این مدت در مجموع افزون بر ۶۰۰ هزار تردد وسایل نقلیه در راه های استان قم ثبت شده که ۵۴۱ هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

رییس مدیریت راه‌های استان قم خاطرنشان کرد: تردد وسایل نقلیه سبک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد و وسایل نقلیه سنگین ۱۰ درصد رشد داشته است.

شکری ورودی و خروجی به شهر قم در تاریخ ۲۹ اسفندماه را مورد توجه قرار داد و گفت: همزمان با روز تحویل سال حدود ۱۶۶ هزار وسیله نقلیه شامل ۱۵۲ هزار وسیله نقلیه سبک و ۱۳ هزار وسیله نقلیه سنگین وارد شهر قم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۱۶۰ هزار خودرو سبک و سنگین نیز از محورهای مواصلاتی قم خارج شدند که ۱۵ درصد در مقایسه با سال گذشته بیشتر بوده است.

شکری تصریح کرد: روز گذشته در مجموع ۱۸۰ هزار خودرو با ۲۳ درصد رشد نسبت به سال قبل وارد استان قم و ۱۷۹ هزار خودرو معادل ۱۵ رشد در مقایسه با سال گذشته از این استان خارج شدند.

رییس مدیریت راه‌های استان قم ابراز داشت: تحلیل و آمارهای پلیس راهور قم حاکی از این است که هم اکنون کمتر از ۱۰ درصد از وسایل نقلیه ورودی به قم ۳ روز ماندگاری را در این استان تجربه می کنند و بیش از ۹۰ درصد از آنها کمتر از یک روز را در این استان سپری می کنند.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/32404
اخبار مرتبط

نظرات شما