مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم :

تپه قلی درویش و موزه های قم آماده بازدید گردشگران است

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: محوطه قلی درویش دارای جاذبه تاریخی به دلیل قرار گرفتن در مسیر مسجد مقدس جمکران مورد بازدید و استقبال مسافران نوروزی است.

علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:: تپه قلی درویش قم تاریخی ترین تپه باستانی کشور قدمت هفت هزارساله با 22 دوره معماری آماده بازید شده است، تپه تاریخی قلی درویش مسقف شده است تا به عنوان یک سایت موزه در اختیار مسافران نوروزی قرار بگیرد این تپه هویت تاریخی استان قم را مشخص می کند که این هویت یک شهر مذهبی هفت هزار ساله است، مسافران نوروزی حتماً از تپه باستانی قلی درویش بازدید کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: البته جا دارد که برای این سایت موزه اتفاقات بهتری نیز رخ دهد تلاش می شود با جذب اعتبارات تپه قلی درویش را بیشتر معرفی کرد تا زمینه مطالعات تاریخی در این منطقه فراهم شود.

وی تصریح کرد: : تپه قلی درویش قم تاریخی ترین تپه باستانی کشور قدمت هفت هزارساله با 22 دوره معماری آماده بازید شده است، تپه تاریخی قلی درویش مسقف شده است تا به عنوان یک سایت موزه قلی درویش در اختیار مسافران نوروزی قرار بگیرد این تپه هویت تاریخی استان قم را مشخص می کند که این هویت یک شهر مذهبی هفت هزار ساله است، مسافران نوروزی حتماً از تپه باستانی قلی درویش بازدید کنند.

ارجمندی اضافه کرد: محوطه باستانی قلی‌درویش در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۱۷۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم در ادامه به فعالیت موزه‌های استان در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: موزه فاطمی در میدان آستانه، جنب درب یک حرم مطهر، موزه آثار مراجع تقلید در مقابل بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، موزه مردم‌شناسی زند در محله چهارمردان و موزه دین و دنیا در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندکان است.

گفتگو از سیده زهرا موسوی

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/32412
اخبار مرتبط

نظرات شما