اسکان ۴۰ هزار مسافر در شب تحویل سال در مراکز اقامتی قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم از اسکان ۴۰ هزار نفر در شب تحویل سال در مراکز اقامتی رسمی و غیر رسمی استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا ارجمندی اظهار داشت: در اولین شب از سال جدید شاهد حضور مسافران و زائران زیادی در استان قم بودیم به گونه‌ای که علاوه بر مراکز اقامتی رسمی در استان، سایر مراکز اقامتی غیررسمی همانند مدارس و حسینیه‌ها از ساعت ۱۰ شب تکمیل شده بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی استان قم بیان داشت: به علت درخواست‌های زیاد برای اسکان، فضای نمازخانه‌ها و همچنین فضای دو مجموعه ورزشی حیدریان، طاهری و فضای نمایشگاه بین المللی قم نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته شد و زائران به این مراکز هدایت شدند اما برخی از آنان وسیله حمل و نقل و همچنین وسایل اولیه مورد نیاز برای اسکان را نداشتند.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر در شب عید در مراکز مختلف رسمی و غیررسمی قم اسکان یافتند عنوان داشت: بهترین محل برای اسکان زائران مدارس است چرا که دارای زیر ساخت‌های مناسبی است و هم اکنون سه هزار کلاس از سوی آموزش و پرورش برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی استان قم افزود: تجربه سنوات گذشته این است که در روزهای ابتدایی نوروز شاهد حجم زیاد سفرهای هستیم و تا روز پنجم فروردین ماه این روند ادامه دارد و بعد از آن کاسته می‌شود که این شرایط از ۱۱ فروردین مجدد تکرار می‌شود به همین دلیل باید پیش بینی‌های لازم را برای اسکان زائران انجام دهیم.

ارجمندی با بیان اینکه در بقاع متبرکه استان قم نیز ظرفیت اسکان تکمیل شده ابراز داشت: در شب و روز اول فروردین ماه برای اسکان زائران با کمبود فضا مواجه بودیم در حالی برخی از استان‌ها هنوز ظرفیت خالی دارند.



انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/32415
اخبار مرتبط

نظرات شما