رئیس پلیس‌راه استان قم در گفتگو با قم فردا:

تصادفات در محورهای فرعی قم بیشتر از محورهای اصلی است/رانندگان تازه‌کار عامل بیشترین تصادفات در جاده‌های قم

رئیس پلیس‌راه استان قم بااشاره به این‌که تصادفات درمحورهای فرعی قم بیشتراز محورهای اصلی است گفت:ازرانندگانی که درمحورهای فرعی ترددمی‌کنددرخواست می‌کنیم حتماباسرعت مطمئنه ترددکنند،بیشترین مشکلی که درایام نوروزبا آن مواجه هستیم این است که اکثراًرانندگانی که ازتجربه کمتری برخوردارهستندرانندگی می‌کنند.

 سرهنگ مختار پناهی رئیس پلیس راه استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی که از 25 اسفند آغاز شد  تا کنون ترددها در جاده های استان قم در مقایسه با سال گذشته 46 درصد افزایش یافته است ، در حال حاضر ترافیک کلیه محورهای اصلی  در محورهای رفت و خروجی استان نیمه سنگین است.

رئیس پلیس‌راه استان قم تأکید کرد: در آزاد راه قم- تهران، آزاد راه قم - کاشان، بزرگراه قم - سلفچگان ، محور حرم تا حرم جاده قم به سمت گرمسار شاهد افزایش تردد نسبت به سال های قبل بوده است.

پناهی تصریح کرد: در سال جاری دو فقره تصادف در محورهای قم منجر به فوت شدند، یک فقره تصادف در محور فرعی دستجرد روبروی روستای طینوج یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس در این محور واژگون شده که متأسفانه دو نفر در محل حادثه فوت می کنند و یک نفر بعد از انتقال به بیمارستان فوت می کند، یک فقره تصادف دیگر در آزاد راه قم – کاشان خودروی سواری پارک بود و یک خودرو با راننده خودرو پارک شده تصادف می کند که وی بعد از انتقال به بیمارستان فوت می کند.

وی عنوان داشت: بیشترین تصادفات جاده ای استان قم در تعطیلات نوروز در محورهای فرعی مانند محور دستجرد و  قنوات رخ داده است، که علت اصلی تصادفات عدم توجه کافی راننده گان به جلو بوده است.
رئیس پلیس راه استان قم خاطر نشان کرد: حدود 52 نفر نیز در محورهای استان قم مجروح شدند.

پناهی گفت: تعطیلات نوروز از زمان هایی است که پلیس راه بیشترین حضور را در سطح محورها دارد و پلیس راه استان قم با حداکثر نیروها و خودروها در محورها حضور دارند، علاوه بر نیروهای پلیس راه استان قم فرماندهی نیروی انتظامی کشور نیز نیروهایی را در اختیار پلیس قم قرار داده همچنین خودورهای نامحسوس را راهداری در اختیار ما قرار داده به صورت مدام در محورهای استان قم در حال گشت زنی هستند.

رئیس پلیس راه استان قم اضافه کرد: با توجه به اینکه نیروهای پلیس با توجه به حجم تردد ها در محورهای اصلی بیشترین حضور را دارند و در محورهای فرعی کمتر حضور دارند از رانندگان عزیز خواهش می کنیم هنگام تردد در محورهای فرعی حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و حتما توجه کافی به جلو داشته باشند.

وی افزود: بیشترین مشکلی که در ایام نوروز با آن مواجه هستیم این است که اکثراً رانندگانی که از تجربه کمتری برخوردار هستند رانندگی می کنند، توصیه می شوند خانواده ها از افرادی که تجربه بیشتری در رانندگی دارند برای ایام نوروز در تردد های جاده ای رانندگی کنند، رانندگی داخل شهر با رانندگی در خارج از شهر بسیار متفاوت است در رانندگی خارج از شهر با کوچک‌ترین خطا و اشتباه منجر به اتفاقات بزرگی می‌شوند.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/32455
اخبار مرتبط

نظرات شما