تخلیه پسماند اسیدی در مراتع سلفچگان+ تصاویر

تخلیه پسماند در مراتع سلفچگان به دلیل مجاورت شهرک صنعتی سلفچگان یکی از معضلات زیست محیطی در قم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تخلیه پسماند در مراتع سلفچگان به دلیل مجاورت شهرک صنعتی سلفچگان یکی از معضلات زیست محیطی در قم است.

این بار در سایه غفلت مسئولان در روزهای آغازین سال جدید پسماند اسیدی در مراتع سلفچگان تخلیه شده است که اگر جلوی آن گرفته نشود فاجعه جبران ناپذیر زیست محیطی را شاهد خواهیم بود.

بیش از ده سال است فعالان محیط زیست استان نسبت به فعالیت غیرقانونی برخی مراکز بازیافت باطری و تخلیه پسماندهای ویژه و فوق خطرناک این مراکز در نقاط مختلف استان و بخصوص تخلیه پسماندهای سایر استان ها در کنار مسیر های پر تردد استان آگاه سازی و نسبت به عدم مدیریت و نظارت قانونی بر متخلفین اعتراض کرده اند و تمام مسئولین از آسیب های وارد به سلامتی انسان و محیط زیست اطلاع دارند و صدها جلسه برگزار شده است اما دریغ از اینکه اقدام درخوری صورت گرفته باشد.

برخی پسماندهای اسیدی دقیقا در مسیر بندهای جوی های کشاورزی تخلیه شده است. متاسفانه فلزات سنگین برخلاف آلاینده های آلی، از نظر بیولوژیکی قابل تجزیه نبوده و نیمه عمر طولانی دارند و می توانند در طولانی مدت، تأثیرات نامطلوبی بر اکوسیستم خاک و فرایندهای بیولوژیک آن بگذارند این نوع آلاینده های صنعتی و انسان ساخت توسط ریشه گیاهان و محصولات کشاورزی جذب شده و علاوه بر ایجاد سمیت برای گیاهان و ریزجانداران خاک، وارد زنجیره غذایی انسان و حیوان می شوند. عوارض انتشار آلودگی سربی بر روی سلامت انسانها بسیار مخرب و در برخی موارد کشنده است.

انتهای پیام/۱۷۰


گالری عکس
http://qomefarda.ir/32525
اخبار مرتبط

نظرات شما