رییس سازمان جهاد کشاورزی قم در گفتگو با قم فردا:

هیچ مشکلی در تامین کالاهای مورد نیاز ماه رمضان در قم نیست

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: هیچ مشکلی در تامین کالاهای مورد نیاز ماه رمضان در قم نیست و گوشت قرمز، مرغ برنج، شکر و دیگر اقلام با نظارت و رصد کامل در حال توزیع است و مردم تا پایان ماه رمضان هیچ دغدغه ای نداشته باشند.

​​​محمد حاجی میرزا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: روند دقیق و مدیریت شده راستای تنظیم بازار مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان قم پیش از عید شروع شده و آمادگی لازم برای تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز با توجه به تعطیلات وجود داشت، و کالاهای مورد نیاز  شب عید و نیمه شعبان به خوبی تامین و بر روند توزیع و نظارت رصد کاملی انجام شد.

حاجی رضا افزود: یک هفته قبل از شروع ماه رمضان نیز آماده باش لازم برای ورود به ماه مبارک رمضان انجام شد بر همین اساس در حوزه تامین، توزیع و نظارت روند مطلوبی در حال انجام است.

وی گفت: در تهیه و توزیع کالاهای مورد نیاز ماه رمضان در استان قم مشکلی وجود ندارد برای تامین روغن پیگیری های خاص انجام شد، مشکلی در توزیع روغن در استان قم وجود ندارد و با توجه به اینکه باید آینده قم را نیز در نظر گرفت پیگیری‌های بیشتری برای ذخیره روغن در استان را انجام می دهیم همچنین در تأمین شکر و برنج برای مصارف خانگی، صنفی و هیئت ها نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و به اندازه کافی در استان ذخیره شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: در مسئله تامین گوشت قرمز و مرغ با توجه به اینکه با تعطیلات همراه بود بود و کشتارگاه‌ها تعطیل بودند پیگیری‌های زیادی انجام شد و اکنون روند توزیع گوشت در استان عادی است، و رصد روزانه بر توزیع گوشت در استان قم انجام می شود هر جا که در حوزه مرغ و حوزه گوشت قرمز نیاز باشد گوشت قرمز و مرغ منجمد ذخیره وجود دارد، و آماده توزیع است اولویت اول ما این است که  هماهنگی با اصناف استان و فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر اقلام به صورت گسترده توزیع شود.

حاجی رضا ادامه داد: در بخش دیگر که نیاز است در ماه رمضان بازار کنترل شود و کمیته نظارت که پیش از عید تشکیل شده همچنان فعال است، و بر روند توزیع و تامین کالا ها نظارت کامل می کنند مردم بدون دغدغه و آرامش کالاهای مورد نیاز ماه رمضان را تهیه کنند و در صورتی که جایی تخلفی را مشاهده کردند حتماً با تعزیرات حکومتی در میان بگذارد.


وی گفت: در طول ایام نوروز توزیع کالا و تامین کالاها روند بسیار مطلوبی داشت و هیچ مشکلی و کمبودی در حوزه تامین کالاها از جمله برنج روغن شکر تخم مرغ گوشت و میوه وجود نداشت و روند بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم.

حاجی رضا خاطر نشان کرد: برای ایام عید نوروز ۵۰۰ تن پرتقال ۳۰۰ تن سیب تامین و در استان توزیع شد و ۲۳ غرفه توزیع میوه در استان مدیریت شد در یک مرحله زمانی با توجه به اینکه با تعطیلات اتحادیه مرغ تخم‌گذار روبرو شدیم  بحث توزیع تخم مرغ تنظیم بازاری در غرفه های توزیع میوه انجام شد که تجربه موفقی بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: اقلام اساسی شب عید با توجه به نیازی که وجود داشت تهیه شد و تنها یک افزایش قیمت برای تخم مرغ وجود داشت که این مشکل نیز کشوری بود و به سرعت با ورود تخم مرغ مدیریت و برطرف شد، در تامین مرغ و تخم مرغ نیز وضعیت استان پایدار است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/32616
اخبار مرتبط

نظرات شما