پدیده گرد و خاک تا آخر هفته مهمان قمی‌ها خواهد بو

پدیده خیزش گرد و خاک با توجه به استمرار وزش باد نسبتاً شدید در ساعات پایانی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه ادامه خواهد داشت و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد عبور متناوب امواج تراز میانی جو طی 5 روز آینده ناپایداری‌هایی را به شکل افزایش ابر و وزش باد برای استان قم به همراه خواهد داشت.

هواشناسی قم همچنین برای عصر امروز علاوه بر افزایش ابر، رخداد بارش رگباری باران همراه با رعد و برق، وزش موقت باد شدید و ایجاد گرد و خاک محلی پیش‌بینی کرد.

این پدیده خیزش گرد و خاک با توجه به استمرار وزش باد نسبتاً شدید در ساعات پایانی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه ادامه خواهد داشت و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به اوج خود خواهد رسید.

شاخص کیفیت هوای شهر قم هم‌اکنون به علت آلاینده ذرات معلق ۱۰ PM در وضعیت ناسالم قرار دارد و با توجه به تداوم آلودگی هوا، لازم است تا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان، مبتلایان آسم و زنان باردار از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

همچنین سایر افراد می‌بایست فعالیت‌های طولانی یا سنگین در هوای آزاد که موجب افزایش تنفس می‌شود را کاهش دهند.

به گفته سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست منشا این ریز گردها از عراق، اردن، سوریه و … می‌باشد که علت عمده آن کم آبی، جنگ و رها کردن زمین های کشاورزی است.

داریوش گل علی زاده می‌گوید راه کار کوتاه مدتی برای مقابله با ریزگردهای خارجی وجود ندارد و تنها راه مقابله با این ریز گردها همکاری کشورهای منطقه برای کاشت نهال است که ۱۰ سال نیاز به زمان دارد و متاسفانه به دلیل شرایط سیاسی این کشورها همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32661
اخبار مرتبط

نظرات شما