امکان عضویت فعالان قرآنی در صندوق هنر قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، قم گفت: فعالان قرآنی استانی از این پس می‌توانند با سهولت بیشتری برای عضویت در صندوق هنر اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در جلسه شورای توسعه فعالیت‌های قرآن استان به ریاست تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (ع) با اعلام خبر تسهیل عضویت فعالان قرآنی در صندوق هنر استان، افزود: تمامی افرادی که در عرصه‌های قرآن فعالیت دارند می‌توانند با ارائه مستندات لازم، عضو این صندوق شوند و از امکانات و تسهیلات آن استفاده کنند.

وی افزود: پوشش بیمه تکمیلی و ارائه تسهیلات بلاعوض و کم بهره از جمله مزایای عضویت در این صندوق است که تاکنون هنرمندان استان از آن بهره‌مند شده اند.

در این جلسه که برخی از مدیران ادارات، دستگاه‌های اجرایی استان و نهاد‌های علمی و حوزوی حضور داشتند، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی چشمگیر اوقاف و امور خیریه و دانشگاه قم ارائه و بر لزوم تشکیل کمیته‌ای با هدف فرهگ سازی انس بیشتر مردم با قرآن تاکید شد.

آیت الله سعیدی در این جلسه مدارس، دانشگاه‌ها و هیئت‌های مذهبی را مزرعه محصول گیری از قرآن کریم دانست و گفت: این نهاد‌های ارزشمند می‌توانند با توسعه فعالیت‌های قرآنی، جوانان و نوجوانان را همسو با تاکیدات و مفاهیم زیبای قرآن کریم تربیت و رشد دهند.

وی گفت: جهاد تبیین باید اولویت اقدامات نهاد‌ها و فعالان مذهبی و فرهنگی باشد تا در میسر تحقق این شعار گام‌های اثر گذاری برداشته شده و سیر و مفاهیم اهل‌بیت (ع) و قرآن کریم به خوبی ترویج شود.

در این جلسه همچینین در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و اعزام مبلغ با هدف اجرای برنامه‌های مذهبی قرآنی در نقاط مختلف بحث و تبادل نظر شد.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/33559
اخبار مرتبط

نظرات شما