معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س)

تله فیلم حضرت معصومه(س) در مراحل پایانی است/مولودی خوانی جشن میلاد حضرت معصومه(س) با حضور محمود کریمی

معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به مولودی خوانی جشن میلاد حضرت معصومه(س) با حضور محمود کریمی در روز میلاد، گفت: فیلم حضرت معصومه ابتدا صورت انیمیشن تولید می‌شود و سپس فیلم اصلی ساخته می‌شود همچنین تله فیلم حضرت معصومه (س) نیز در حال مراحل پایانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی در نشست خبری برنامه های آستان مقدس فاطمی در دهه کرامت که ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به شعار امسال دهه کرامت، اظهار داشت: با توجه به اصالت و هویت دختران و بمباران آسیب‌ها، توجه به این قشر ضروری است و حرم حضرت معصومه (س) به عنوان حرم یک بانو می‌تواند مآمن آن‌ها باشد همچنین ابراز محبت بین پدر و دختر می‌تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب‌ها داشته باشد به همین دلیل توجه به این امر در دستور کار قرار گرفته است و ویژه برنامه‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی بابیان اینکه برنامه شام میلاد با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مداحی مهدی رسولی برگزار می‌شود، اظهار کرد: سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با موضوع جهاد تبیین، مداحی محمود کریمی و شعر خوانی صابر خراسانی از برنامه‌های شب میلاد است که سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) در رابطه با برنامه‌های بخش فرهنگی تصریح کرد: همایش دختران آفتاب؛ ویژه دختران نوجوان و جوانان با مشارکت معاونت امور زنان ریاست جمهوری در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود همچنین جشنواره کیک مادر و دختری در رواق نوجوانان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت آستان مهر ثبت نام کنند.

وی در رابطه با برنامه‌های رسانه‌ای حرم حضرت معصومه (س) گفت: برنامه همسایه از شبکه یک، برنامه به تو از دور سلام از شبکه دو، در آستان خورشید و سمت خدا از شبکه سه، ایوان بهشت از شبکه قرآن، آستان فاطمی از شبکه شما تا نیایش از شبکه پنج، برنامه تعویض پرچم و دختران آفتاب و... از شبکه نور، جشن شام میلاد از رادیو قم و رادیو معارف و ویژه برنامه‌هایی از شبکه ولایت و هدایت از برنامه‌های رسانه‌ای آستان مقدس است.

احمدی گفت: جشن ندای کریمه ویژه‌ ناشنوایان و برنامه زیارت دختران ضایعه نخاعی از دیگر برنامه‌ها حرم حضرت معصومه (س) است.
وی ادامه داد: در بخش بین‌الملل نیز برنامه‌هایی به زبان اردو، عربی و انگلیسی برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) همچنین با اشاره به ساخت فیلم حضرت معصومه(س)، اضافه کرد: این فیلم توسط سیمافیلم در حال تولید است، نگارش آن به اتمام رسیده و توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی در حال رفع اشکال است.

تنظیم برنامه ها بر اساس جهاد تبیین

همچنین در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قاسمی با اشاره به فرصت‌ها و ویژگی‌های دهه کرامت امسال، گفت: با توجه به تاکیدات رهبری در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مختلف برای جهاد تبیین، حرم مطهر برنامه‌هایی در این راستا تنظیم نموده است.

مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات حرم حضرت معصومه (س)  افزود: توجه به بعد تمدن‌سازی مکتب اهل‌بیت(ع) و هم‌زمانی دهه کرامت با ایام‌الله نیمه خرداد و رحلت امام خمینی(ره) فرصت دیگری است که در برنامه‌های این دهه بهره‌مند خواهیم شد.

وی اضافه کرد: توجه عمومی به زیارت و فرهنگ زیارت، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، ضرورت گسترش خدمات کریمانه و گره‌گشایی و مواسات با توجه به مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه، الگوسازی در شادی و نشاط مذهبی، برگزاری جشن هم‌زمان برای روز دختر و میلاد حضرت معصومه(س) و ایجاد احساس خوشایندی در دختران، وحدت و ارتباط بین همه محبان اهل‌بیت(س) از جمله رویکردهای مورد نظر در برنامه‌های حرم کریمه اهل‌بیت(س) در دهه کرامت است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33821
اخبار مرتبط

نظرات شما