۴۰ درصد مدارس استان قم توسط خیرین احداث می‌شوند

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان قم از احداث بیش از ۴۰ درصد مدارس این استان توسط خیرین مدرسه ساز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،احمدرضا اجتهادی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از مدرسه خیری زیرک و مدرسه خیری سید رضا برقعی اظهار داشت: مدرسه خیری زیرک با زیربناء ۳۱۰۰ متر مربع و ۱۸ کلاس درس توسط آقای حبیب الله زیرک در منطقه پردیسان در حال ساخت است.

وی بیان داشت: این خیّر تاکنون یک مدرسه دیگر در این منطقه و ۲ مدرسه در استان سیستان و بلوچستان احداث کرده است.

اجتهادی افزود: مدرسه خیری حاج سید محمد رضا برقعی نیز با زیر بنا ۲۲۰۰ متر مربع زیر بنا و ۱۵ کلاس درس در بلوار شاهد منطقه نیروگاه توسط این خیّر در حال ساخت می‌باشد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان قم به ساخت ۴۰ درصدی مدارس استان قم توسط خیرین اشاره کرد و افزود: ۳۳۲ خیّر مدرسه ساز تا کنون با اهدا زمین، بنا، منزل مسکونی، وجه نقد و تجهیزات به دانش آموزان استان قم کمک کردند.

وی افزود: استان قم به لحاظ تراکم دانش آموزی رتبه بیست و هفتم کشور را داراست و این عدد، بیانگر آن است که استان از لحاظ سطح فضای آموزشی با کمبودها و کاستی‌هایی مواجه است.

اجتهادی در ادامه کمبود زمین آموزشی در مناطق شهری جدید الاحداث و همچنین در بافت فرسوده شهری برای ساخت مدرسه، کندی واگذاری انشعابات مدارس تازه ساخته شده از سوی شرکت و سازمان‌های مرتبط را بخش عمده‌ای از مشکلات در مسیر بنای مدارس در استان قم برشمرد.


انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/34030
اخبار مرتبط

نظرات شما