خدمات اجتماعی پایدار در قم دنبال می‌شود

دبیر اجرایی شوراهای هماهنگی خدمات و فعالیت‌های داوطلبانه قم با بیان اینکه ابتدایی‌ترین کار ما شناسایی و سپس هدفمند کردن کارهاست، گفت: ما به دنبال این هستیم که خدمات اجتماعی پایداری را در این استان دنبال کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جعفر روشن دل روز چهارشنبه درنشست هم‌اندیشی با هدف بررسی و نقش رسانه‌ها جهت توسعه فعالیت داوطلبانه افزود: شورای هماهنگی خدمات و فعالیت‌های داوطلبانه متشکل از سازمان‌های غیردولتی، مراکز علمی، افراد دارای جایگاه اجتماعی و حتی نمایندگان مجلس به صورت افتخاری است.
وی بیان کرد: این شورا با هماهنگی استانداری، سازمان بهزیستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فعالیت می‌کند و داوطلبانه بودن یکی از ویژگی‌های کار در این مجموعه است.
وی گفت: این شورا دارای یک هیئت اجرایی است و فعالیت‌های آن باید تحت نظر کمیته‌هایی مانند آموزشی و علمی شورا انجام شود؛ همچنین کمیته‌های پیگیری امور، بازرسی و نظارت، روابط عمومی و تجلیل از افتخارآفرینان و پیشکسوت‌ها در انجام امور فعالیت دارند.
روشن دل خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی خدمات و فعالیت‌های داوطلبانه تلاش می‌کند که جایگاه خدمات و فعالیت‌های اجتماعی را در سطح استان ارتقا دهد و با توجه به موضوع «جهاد تبیین» که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، سازمان های غیردولتی و مردم نهاد ، بهترین فضا برای پیگیری دغدغه‌های معظم له را دارند.
وی ادامه داد: مسائل مربوط به محیط زیست، جلوگیری از اسراف منابع، زیبا نگه داشتن شهر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این شورای هماهنگی پیگیری می‌شود.
دبیر اجرایی شورهای هماهنگی خدمات و فعالیت های داوطلبانه قم اضافه کرد: ۱۶۰ تشکل در سطح استان وجود دارد که ۸۰ تشکل فعال هستند؛ این تشکل‌ها عام المنفعه، غیراقتصادی و در راستای اهداف مردم هستند.
وی گفت:‌ امروز آموزش حلقه مفقوده خدمات اجتماعی بوده و ما در زمینه ورود به آموزش و پرورش و مساجد محدودیت‌هایی داریم.
وی یادآور شد: آیین نامه داخلی شورا و پروتکل شکل‌گیری آن در حال تدوین بوده و این نشان می‌دهد که یک شورایی نوپا هستیم و قرار نیست در قالب مجموعه‌ای رسمی فعالیت کنیم، بلکه تکیه ما بر ظرفیت های مردمی است.
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34067
اخبار مرتبط

نظرات شما