عاملان کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی رهن منازل مسکونی در قم دستگیر شدند

فرمانده انتظامی قم از دستگیری ۴ کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: این متهمان در ۷ استان کشور با استفاده از تأسیس مشاور املاک و رهن منازل مسکونی از ۶۰ نفراز هموطنان کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار سید محمود میرفیضی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس با اطلاع از چندین فقره کلاهبرداری توسط ۴ متهم با هویت‌های جعلی وارد عمل شد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به شگرد این متهمان گفت: کلاهبرداران پس از اجاره و تأسیس بنگاه املاک ضمن خرید منزل از شهروندان با اعلام اینکه به دلیل کسری نیازمند وجه رهن منزل هستند با موافقت صاحب خانه مبنی بر حضور مستاجرانی که تمایل به رهن منزل مذکور دارند از طریق درج آگهی در سایت‌های خرید و فروش از افراد کلاهبرداری کرده بودند.

سردار میرفیضی ادامه داد: کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قم مأمور به پیگیری موضوع این کلاهبرداری شدند.

وی افزود: متهمان از ۱۰ نفر از مستأجران مبالغی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در مجموع ۱۵ میلیارد ریال دریافت کرده و متواری شده بودند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: کارآگاهان در ادامه با انجام اقدامات پلیسی محل اختفای آنها را در یکی از شهرستان‌های شمال شرق کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به محل موصوف اعزام و در عملیاتی افراد مذکور را دستگیر کردند.

سردار میرفیضی افزود: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی شدند اما در نهایت با مشاهده مدارک و مستندات موجود صراحتاً به کلاهبرداری اعتراف و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد افراد مذکور در شهرهای مختلف چون شهر قدس تهران، آمل، گرگان، پاکدشت، تهران و مشهد با این روش اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند و تعداد مالباختگان احتمالی بیش از ۶۰ نفر است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/34140
اخبار مرتبط

نظرات شما