شهردار قم: بهره برداری از متروی این شهر نیازمند تامین واگن است

شهردار قم با بیان اینکه تامین واگن مهمترین نیاز قطار شهری قم است، گفت: بهره برداری از خط یک مترو قم نیازمند تامین واگن مورد نیاز است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سید مرتضی سقائیان نژاد روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از طرح قطار شهری قم، طی سخنانی بیان کرد: خط یک مترو قم هم اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی با بیان اینکه متروی قم در مجموع به ۱۱۳ رام قطار نیازمند است، تصریح کرد: از ۸۰ واگن تعهدی دولت هنوز هیچ واگنی تامین نشده و در اختیار شهرداری قم قرار نگرفته‌است. 

شهردار قم ادامه داد: در فاصله سه سال تا بهره برداری از خط دو متروی مشهد می‌توان از دو رام قطار شهری مشهد به‌صورت اجازه یا خرید استفاه شود.

سقائیان نژاد ابراز داشت: شهرداری قم از چند ماه گذشته در تلاش است تا دو رام قطار از متروی تهران به‌صورت خرید یا اجاره تامین کند که تاکنون در این زمینه نیز موفقیتی حاصل نشده‌است. 

شهردار قم ادامه داد: در قالب توافقنامه‌ها و همکاری‌های چند جانبه بین دولت و کلان‌شهرها امکان تامین قطار و بهره‌برداری از متروی قم در آینده نزدیک وجود دارد.

خط یک متروی قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر و ۱۴ ایستگاه عبوری در حال احداث است. فاز نخست خط یک مترو قم در قالب ۶ ایستگاه حد فاصل قلعه کامکار تا میدان مطهری ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین خط دو مترو قم نیز به طول ۱۵.۵ کیلومتر از شهرک پردیسان آغاز می شود و در محدوده چهار راه بازار خاتمه می یابد.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، به منظور نظارت میدانی، رفع موانع احتمالی و پیگیری و بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر استانی آیت الله رییسی امروز به استان قم سفر کرده‌است.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/34969
اخبار مرتبط

نظرات شما