اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه چهل اختران قم

استاندار قم گفت: از محل سفر رییس جمهوری به استان قم 30 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه چهل اختران در نظر گرفته‌شده که تاکنون 10 میلیارد تومان از آن تخصیص‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی امروز در بازدید از پروژه توسعه بقعه مبارکه چهل اختران، بیان کرد: طرح توسعه چهل اختران از ده سال گذشته به‌رغم اینکه جزء یکی از طرح‌های عمرانی قم بوده، راکد مانده و مشکلات زیادی برای شهروندان و مجاوران آن به وجود آمده است.

وی بابیان اینکه در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به قم تصمیمات خوبی برای تکمیل طرح توسعه چهل اختران دیده شد، اضافه کرد: مقرر شده که فاز اول این طرح در یک دوره زمانی چند ماهه آماده و در اختیار زائران قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت تملک چند پلاک باقی‌مانده این طرح، افزود: اگر این طرح در سالهای قبل انجام می‌شد با هزینه بسیار کمتری به سرانجام می‌رسید؛ علاوه بر این طرح در چند محله دیگر نیز طرح‌های توسعه‌ای و بهسازی انجام خواهد گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: هیچ‌کدام از برنامه‌ها و طرح‌های سفر رییس جمهوری به قم روی زمین نمانده و تمامی آن‌ها مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.

استاندار قم بابیان این‌که مساحت کل طرح، هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع است، ادامه داد: هفت هزار مترمربع در قالب ساخت صحن و رواق و ۱۵۰۰ مترمربع آن محور دسترسی خواهد بود.

وی با اشاره به مدت‌زمان عملیات اجرایی طرح  افزود: در مرحله نخست طرح احداث فضای صحن شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی در دستور کار است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35832
اخبار مرتبط

نظرات شما