استاندار قم مطرح کرد؛

فرودگاه و منوریل قم تعیین تکلیف شد/فرودگاه قم در دولت سیزدهم ساخته می شود

استاندار قم با اشاره به اینکه چه سرمایه گذار خصوصی جذب شود چه دولت اجرای فرودگاه قم را به دست بگیرد فرودگاه در همین دولت ساخته می شود گفت: منوریل نیز از محل تهاتر نفت تکمیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در نشست خبری که عصر امروز به مناسبت هفته دولت در سالن همایش های استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: این دولت در مسیر شهدای انقلاب قدم بر می دارد و بنا دارد با تلاش بی منت به وظیفه خود عمل کند مجموعه استانداری قم در دولت سیزدهم به یک جمع منسجم و هماهنگ رسیده و با تلاش مستمر و شبانه روزی در خدمت مردم می باشد.

شاهچراغی افزود: دولت مردمی باید به صورت عملی و میدانی متبلور می شود و در همین راستا تلاش کردیم با حضور در میدان و میان مردم در مناطق مختلف استان مسائل را پیگیری کنیم و کارها  بر اساس ۱۴۲ مصوبه سفر استانی رئیس جمهور  اقدام شود و این پیگیری ها در غالب دفتر پیگیری ویژه رصد می شد.


استاندار قم افزود: مسائل اصلی مردم در سفر استانی دولت مطرح شد و دور دوم سفرهای استانی رییس‌جمهور نیز آغاز خواهد شد و تلاش داریم مسایل جا مانده و پیگیری بیشتر مصوبات سفر اول پیگیری شود.


وی افزود: همه تلاش ها در ۹ ماه برای پیشرفت استان بوده است، از جمله ۱۴۲ مصوبه سفر استانی دولت و برخی از پروژه های که در برنامه های جاری پیگیری شده است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در هفته دولت ۱۸۱ پروژه با سرمایه  ۲۲۰۰میلیارد تومان و  با ۴۶۰۰ نفر اشتغال افتتاح خواهد شد گفت: برنامه ریزی داریم تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام بودجه در نظر گرفته شده در مصوبات سفر استانی رئیس جمهور اخذ شود.


وی عنوان داشت: برخی از پروژه های عمرانی بیش از یک دهه عمر دارد از جمله پروژه چهل اختران ، پروژه اطراف حرم، صحن شرقی ، موضوع مسکن ، بافت فرسوده، اسماعیل آباد دکل های فشار ، قبرستان نو و.... که کارهای تسهیل اجرای آنها انجام شده است.


شاهچراغی تصریح کرد: جمع آوری ریل متروکه که خواست مردم بود و کار سختی بود اما پیگیری ها انجام شد و جمع آوری آن در حال انجام است و شهرداری متولی اجرای پروژه جایگزین شد ، همچنین تامین مسکن جز شعارهای دولت بود که تا امروز ۱۲۸ هزار نفر برای مسکن ملی در قم ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۲ هزار نفر واجد شرایط هستند که هم متأهل و مجرد جز این آمار هستند نزدیک ۴۸۰۰ واحد در دست اجرا داریم که بخشی از آن به زودی تحویل مردم خواهد شد.


وی تاکید کرد: برای پروژه ۵۶۰ هکتاری طرح های مختلفی پیشنهاد و آماده شد ودر طرح نهایی ۱۵ محله پیش بینی شده که همه امکانات نیز در این طرح پیش بینی شده است که بین ۳۲ تا ۳۶ هزار نفر در این پروژه اسکان خواهند یافت و بلوک ها ۵ طبقه در نظر گرفته شده است.

استاندار قم گفت: احداث کارخانه چادر مشکی قم  سال ها بود کلنگ زنی شده بود اما پیشرفتی نداشت ، جز برنامه های اصلی ما بود و  ۳۲ و نیم میلیون دلار از صندوق توسعه به بانک عامل ابلاغ شد و کارهای عمرانی و تجهیز دستگاه های آن در حال انجام است.

شاهچراغی اضافه کرد: مشکلات فرودگاه به این علت بود که سنگ بنای آن از ابتدا درست گذاشته نشده بود و با تحویل گرفتن استانداری با دریایی از مشکلات روبرو شدیم که پیگیری بسیاری انجام شد، جمع بندی نظر دولت و بزرگان قم به نمایندگی از مردم قم  در آخرین جلسه و در خصوص فرودگاه و  منوریل این بود که هر دو پروژه در سیر تامین منابع قرار گرفت و مصوبات انجام شد و تکلیف منوریل نیز با تهاتر نفت مشخص شده است تلاش داریم در همین دولت فرودگاه به بهره برداری برسد در مورد سرمایه گذار فرودگاه نیز صحبت ها انجام شده و به زودی مشخص می شود، بخش خصوصی وارد شود یا توسط دولت انجام می شود و هرکدام متولی شد برنامه ما ساخت فرودگاه قم در همین دولت است.

وی بیان داشت: برای مترو واگن یا از خارج از کشور  تامین می شود یا توسط شرکت واگن سازی تهران تامین می شود، نوع خط و نوع ریل های مترو در شهرهای مختلف کشور متفاوت است و برای تست نیز با یکی از استان ها که نوع خط و ریل آن با قم یکی است رایزنی ها انجام شده است.

استاندار قم تاکید کرد:  ۱۴۵ موکب از قم در مسیر نجف به کربلا و ۵ موکب در مهران از قم به زائران اربعین خدمت رسانی می کنند محوریت اسکان و پذیرایی از زائران که از قم عبور می کنند و یا در مسیر برای زیارت به قم می آیند در جمکران است و  از ۸ شهریور پذیرش زائران شروع و تا ۲۵ روز ادامه خواهد داشت همه شرایط برای میزبانی زائران اربعین مهیا است.

امیدیان معاون امور اقتصادی استانداری قم در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا در خصوص کارشکنی بانک های قم در پرداخت وام های مصوبه دولت گفت: واقعیت جاری در اقتصاد این است که همه امور به بانک ها گره خورده است و  فقط مختص وام ها نیست بلکه مصوبات دیگر نیز به بانک ها گره خورد که پرداخت را با مشکل مواجه می کند در حوزه مردمی هم مسائل به تسهیلات گره خورده است عملکرد بانک ها متفاوت است برخی ها خوب عمل می کنند و برخی از بانک ها هیچ اهمیتی به مصوبات دولت در خصوص وظایف بانک ها نمی دهند.


وی گفت: در بخش تبصره ۱۶ تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال پایدار  ۳۷۰ درصد رشد داشتیم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/35846
اخبار مرتبط

نظرات شما