حدود ۱۲ هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قم قرار دارند 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۷۵۰ نفر در استان زیر پوشش حمایتی این صندوق قرار دارند و از خدمات متنوعی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد، استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی رحیمی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم افزود: در این استان، تعداد کسانی که عضو هیچ بیمه‌ای نیستند و می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند، ۳۱ هزار و ۷۹۰ نفر است.  

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد جامعه هدف ما در استان قم عضو این صندوق هستند، افزود: از این تعداد؛ حدود ۲۰ هزار نفر، افرادی هستند که می توانند به عضویت این صندوق درآیند و از خدمات آن بهره مند شوند.  
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۶۲۹ نفر مستمری بازنشستگی، ۶۷ نفر مستمری ازکارافتادگی و ۴۹۰ خانوار مستمری بازماندگان از این صندوق در استان قم دریافت می‌کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم با اشاره به بُعد مسافت روستاها تا شهرها گفت: حدود ۹۰ درصد خدمات این صندوق از طریق اینترنت و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.  

وی با بیان اینکه خدمات این صندوق در استان قم از طریق ۱۳ دفتر کارگزاری انجام می‌شود و بیشتر در این دفاتر در مناطق روستایی قرار دارند، گفت: مردم برای دریافت نشانی این دفاتر و کسب اطلاعات درباره خدمات این صندوق و دریافت سوابق بیمه‌ای خود می توانند به تارنمای (سایت) صندوق به نشانی اینترنتی  http://roostaa.ir  مراجعه کنند. 

وی درباره مزیت های این صندوق گفت: در صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان، کشاورزان و عشایر؛ دولت کارفرمای مشمولان این صندوق است و بر همین اساس دوسوم از حق بیمه افراد توسط دولت پرداخت می‌شود و بیمه‌شدگان صندوق تنها یک‌سوم از حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم، افزود: پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری از کارافتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان از دیگر خدمات این صندوق است.   

وی داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال سن را از شرایط اصلی عضویت در این صندوق اعلام و اضافه کرد: یک شخص ۱۸ ساله با عضویت در صندوق می‌تواند پس از ۳۰ سال پرداخت حق بیمه، به صورت ماهانه حقوق کامل را از این صندوق دریافت کند.

وی ادامه داد: درصورتی که شخصی همزمان با رسیدن به ۶۵ سالگی دارای ۱۵ سال سابقه بیمه باشد، می تواند بازنشسته شود. 
رحیمی اعلام کرد: بیمه شدگان این صندوق؛ حق بیمه خود را می توانند به صورت سالانه و یا اقساطی پرداخت کنند. 

وی سکونت در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر؛ اشتغال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی؛ اشتغال در مشاغلی همچون زنبورداری، قالیبافی، گلیمبافی و جاجیم‌بافی؛ رانندگان حمل بار و مسافران بین شهری و نیز کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند به عضویت این صندوق درآیند. 

وی تصریح کرد: این صندوق دفترچه درمان مستقیم ندارد، ولی اشخاص زیر پوشش این بیمه، می‌توانند از خدمات سازمان «بیمه سلامت» استفاده کنند.

رحیمی اظهار داشت: سوابق بیمه ای در این صندوق؛ قابل انتقال به صندوق های دیگر از جمله سازمان تامین اجتماعی و بالعکس از سایر صندوق ها بیمه ای به این صندوق قابل انجام است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم در بلوار الغدیر، جنب هتل پارسیا، خیابان امام سجاد(ع) قرار دارد و مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در قم می توانند با تلفن ۳۲۶۰۳۲۹۹ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند. 
 
به گزارش ایرنا، «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر»؛ زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
سیاست‌های این صندوق باید منجر به قطع زنجیره فقر بین‌نسلی، زمینه‌ساز افزایش امید به زندگی، احساس تعلق خاطر بیشتر به محیط زندگی و استقلال روستاییان و عشایر ایران شود؛ صندوق مذکور به منظور تحقق این اهداف، خدماتش را به گونه‌ای گسترش می‌دهد که چتر بیمه‌ای هر ساله بخش بزرگتری از جامعه هدف را زیر پوشش خدمات صندوق قرار دهد. 


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/36074
اخبار مرتبط

نظرات شما