۸۰ درصد مدارس استثنایی کشور توسط خیرین ساخته شده است

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، ساخت مدارس استثنایی را بالاتر از دیگر انواع مدرسه سازی دانست و گفت: طبق آمار ۸۰ درصد مدارس استثنایی توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس قم، ناصر قفلی در آیین بهره برداری از مجتمع آموزشی کودکان استثنایی ایمان در قم ابراز داشت: خیرینی که در مدرسه سازی شرکت کرده اند، سرمایه خود را به طلا تبدیل می کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار معلمان مدارس استثنایی بیان داشت: معلمانی که از مدارس ساخت خیرین بهترین استفاده را می کنند، انسانهای بزرگی هستند زیرا اگر زحمت آنها نباشد، سرمایه خیرین به نتیجه مطلوب نمی رسد.

وی همچنین در مورد کمبود مدرسه بیان داشت: وزیر آموزش و پرورش راه حل کمبود مدارس را به آموزش و پرورش مناطق اعلام کرده است و آن این است که اموال و زمین های مازاد را بفروشند و کمبود مدرسه را جبران کنند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان قم نیز در این آیین ضمن بیان مشخصات این مجتمع بیان داشت: مجتمع درمانی-فرهنگی-آموزشی ایمان از ابتدای سال ۹۷ با همت خیر، علی اربابی فرد کلنگ زنی شد، این مجتمع در ۵ طبقه زیرزمین، هم کف و ۳ طبقه روی آن و با زیربنای ۹هزار و ۷۰۰ مترمربع ساخته شده است.

احمدرضا اجتهادی افزود: مدرسه استثنایی ایمان در طبقه هم کف و اول با زیربنای ۲هزار و ۶۰۰ مترمربع، با ۱۲ کلاس درس و ۹ فضای اداری و جانبی و یک سالن ورزشی ساخته شده است.

وی افزود: در طبقه دوم مرکز توان بخشی مخصوص دانش آموزان استثنایی با زیربنای بالغ بر ۳هزار و ۷۰۰ مترمربع قرار دارد.

وی افزود: بخشی از طبقه همکف با زیربنای ۴۰۰ مترمربع کاربری تجاری به منظور درآمدزایی برای استفاده دانش آموزان استثنایی قرار دارد، همچنین سالن همایش با مساحت ۷۰۰ مترمربع در این طبقه قرار دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس قم افزود: همچنین در زیرزمین پارکینگی با مساحت ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع و گنجایش ۷۰ خودرو تعبیه شده است تا بخشی از مشکلات ترافیکی منطقه نیز برطرف شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/36985
اخبار مرتبط

نظرات شما