در ادامه نهضت محرومیت زدایی روستاها؛

محور روستای صفرآباد قم بهسازی شد

محورروستایی صفرآباد بخش مرکزی قم، به طول ۱/۱ کیلومتر با اعتبار بیش از بر ۱۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، صفرآباد روستایی در دهستان قمرود از توابع بخش مرکزی شهرستان قم که در فاصله ۲۲ کیلومتری قم و ۴ کیلومتری منطقه عمومی جنوب دریاچه حوز سلطان قرار دارد و از شمال به ارتفاعات بروخ لو و یوسف می رسد که این ارتفاعات مشرف به ارتفاعات هسته ای فردو است.

بزرگان روستا از قدمت ۵۰۰ ساله صفرآباد و با اسم قبلی نظرآباد می گویند که بافت قدیمی خانه های روستایی در صفرآباد و وجود آستان مقدس امامزاده اجاق (علیه السلام) گواهی بر این مدعاست.

شغل اصلی مردم این روستا دامداری است و در سالهای پیش نزدیک به ۱۲۰ خانواره در این روستا ساکن بوده اند که به علت محرومیت های فراوان که ریشه در خشکی چشمه ها و قنات های روستا دارد هم اکنون تنها ۲۰خانوار در این روستا زندگی می کنند.

همچنین مناسب نبودن جاده دسترسی روستا به طول هشت کیلومتری باعث گلایه ساکنان این روستای بخش مرکزی قم بود.

 محمد معارف وند رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم اظهار داشت: محور روستایی صفرآباد بخش مرکزی قم ضمن عامل ارتباط اهالی این روستا به مرکز بخش، راه دسترسی تعدادی از معادن استان و همچنین شهرک صنعتی محمود آباد است.


معارف وند با اشاره به اینکه طول مسیر این پروژه افزون بر ۱/۱ کیلومتر و عرض آن ۶ متر است ادامه داد:  بهسازی محورروستایی صفر آباد، نسبت به اجرای بستر سازی و تثبیت آن با آهک، اساس قیری و روکش توپکا اقدام شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خاطر نشان کرد: میزان اعتبار تخصیصی طرح بهسازی محور روستایی صفر آباد بخش مرکزی قم را بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال بود که هزینه اجرایی این پروژه به صورت استانی و از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین شده است.


وی گفت: این طرح در یکماه اجرا و به بهره برداری رسیده است که با توجه به پی گیری‌های عوامل ذی ربط و همچنین همراهی و تعامل مترددین، طرح بهسازی محورروستایی صفرآباد درکمتر از بازه زمان اعلامی اجرا و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/37624
اخبار مرتبط

نظرات شما