جمع آوری پل عابر پیاده میدان اصلی شهر قم+عکس

روز گذشته به صورت غیر منتظره پل مکانیزه عابر پیاده میدان شهید مطهری قم توسط شهرداری جمع آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روز گذشته به صورت غیر منتظره پل مکانیزه عابر پیاده میدان شهید مطهری قم توسط شهرداری جمع آوری شد.

روابط عمومی شهرداری قم در پاسخ به پیگیری خبرنگار قم فردا گفت: باتوجه به طرح مصوب ابلاغی از سوی حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم  و اجرای طرح تقاطع همسطح چراغدار در مقابل پل علیخانی، عبور عرضی کلیه عابرین با چراغ راهنمایی بصورت همسطح تعبیه شده و دیگری نیاز به هیچ پل عابرپیاده ثابت و یا مکانیزه در محل فوق نمی باشد.

​​​​​​میدان مطهری شاهراه ارتباطی شهر قم محسوب می شود اما سال هاست که در آشفتگی طرح های اجرا نشده به سر می برد.

هر ساعتی از روز در این میدان می‌شود شلوغی و ترافیک افسارگسیخته را دید. طرح‌های ترافیکی هم که گاهی در شورای ترافیک تصویب و در این میدان اجرا می‌شود تا کنون نتوانسته از شدت آشفتگی و بی‌نظمی‌اش کم کند.

محسن محسنی که در زمینه تاریخ میدان مطهری پژوهش‌هایی داشته می‌گوید: میدان شهید مطهری یکی از اصلی‌ترین محورهای تاریخی شهر قم است و شاخص دوم این میدان نزدیکی به بارگاه کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) است؛ هم‌چنین این میدان ابتدای پل علیخانی و دروازه ساوه بوده است.

وی می‌افزاید: در میدان شهید مطهری مجموعه‌ای از بناهای تاریخی دوران صفوی وجود دارد به این دلیل که در محور تاریخی و بین مسیرهای شهرهای باستانی از جمله ساوه و آوه تا قم بوده و از این طریق به کاشان و اصفهان وصل می‌شد.

این کارشناس مسائل تاریخی در ادامه اظهار می‌کند: این میدان ورود تاریخی حضرت معصومه(س) به شهر قم بوده و حتی قبل از ورود ایشان از محورهای تاریخی مهم شهر به شمار می‌رفت.



 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/38017
اخبار مرتبط

نظرات شما