رئیس پلیس راهور استان قم در گفتگو با قم فردا؛

کشته شدن ۳۱ عابر پیاده در تصادفات درون شهری قم/ در تصادفات با عابر پیاده الزاما راننده مقصر نیست

رئیس پلیس راهور استان قم با اشاره به اینکه تصادفات با عابر پیاده الزاما راننده مقصر نیست گفت: متاسفانه در ۹ ماهه نخست سال جاری  ۳۱ نفرعابرپیاده که از این تعداد درصدقابل توجهی افرادسالمندمی باشند در تصادفات درون شهری قم کشته شدند.

سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهور استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا  اظهار داشت: در تصادفات با عابر پیاده الزاما راننده مقصر نیست و این تقصیر می تواند یا بر عهده راننده باشد یا برعهده عابر پیاده و یاهردو باشد.


وی گفت:  به استناد ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در راه هایی که برای عبور عابر پیاده علائم ،تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است عابران موکلفند هنگام عبور از عرض یا یاطول سواره رو با توجه به علائم راهنمایی رانندگی منصوبه  در محل از نقاط خط کشی شده گذرگاه های استفاده نمایند .


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم تاکید کرد: هرگاه عابران به تکلیف مذکور عمل ننمایند ،در صورت تصادف با وسیله نقلیه راننده مشروط به اینکه کلیه قوانین را رعایت نموده باشه و قادر به کنترل وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت های مادی و بدنی نباشد، مسئولیتی نخواهد داشت.

صدفی اضافه کرد: متاسفانه در ۹ ماهه نخست سال جاری  ۳۱ نفرعابرپیاده که از این تعداد درصدقابل توجهی افرادسالمندمی باشند در تصادفات درون شهری قم کشته شدند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/38986
اخبار مرتبط

نظرات شما