کریسمس در پایگاه علم و فقاهت شیعه

چندین فروشگاه و محل عرضه اجناس در شهر قم با نصب درخت کریسمس و یا تزییات مرتبط با آن، به استقبال عیدی رفتند که در آیین مسیحیت که در کشورهای غربی به منظور گرامیداشت زادروز عیسی مسیح(ع) برگزار می‌شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چندین فروشگاه و محل عرضه اجناس در شهر قم با نصب درخت کریسمس و یا تزییات مرتبط با آن، به استقبال سال نو میلادی رفتند! تصویر فوق به یک فروشگاه عرضه پوشاک کودکان در بلوار جمهوری اسلامی است و همانطور که پیدا است، در ویترین این فروشگاه، کاج کریسمس نصب شده است. در فروشگاه پوشاک کودک دیگری نیز که در بلوار جمهوری اسلامی قرار دارد؛ لباس بابانوئل در معرض فروش قرار داده شده است.

عرضه محصولات مرتبط با جشن سال نو میلادی در شبکه‌های اینترنتی مرتبط با فروش اجناس و کالا با شدت بیشتری دنبال می‌شود که بررسی این موضوع در اپلیکیشن‌هایی همچون «دیوار» نشان می‌دهد که قم نیز از این معضل در امان نمانده و عرضه نمادهای غیرمتعارف _مشخصا در این میان درخت کریسمس_ فراوانی بیشتری نسبت به فضای واقعی دارد.

کریسمس جشنی است که در آیین مسیحیت که به منظور گرامیداشت زادروز حضرت عیسی مسیح(ع) پیامبر گرامی آیین مسیحیت برگزار می‌شود و جای سوال است که چرا برخی فروشندگان یا مراکز عرضه تولید در شهری که به عنوان پایتخت علم و فقاهت تشیع شناخته می‌شود و تمامی جمعیت آن شیعه دوازده امامی هستند؛ باید از این نماد برای جذب مشتری استفاده کنند!

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای توسعه مسیحیت و تغییر فرهنگی استفاده از نمادها و تندیس و اشکال خاص می‌باشد و چند سالی است که استفاده از نمادها و یا فروش محصولات غیرمتعارف در برخی فروشگاه‌های عرضه لباس شدت گرفته که در این میان بی‌توجهی مسئولین فرهنگی نسبت به معضلات فرهنگی شایع در مراکز خرید و غفلت از نمادگرایی عجیب بعضی از مدیران شهری قبل تامل است.

شایان ذکر است پیشتر نیز یک لباس فروشی زنانه در بلوار عطاران شهر قم تیشرت های منقش به جملات انجیل کتاب مقدس دین مسیحیت را به معرض فروش گذاشته بود که پس از اطلاع رسانی این موضوع توسط سایت خبری قم‌نا، واحد صنفی مذکور از دادستانی قم اخطار دریافت کرد و فروشنده مذکور ناچار به جمع‌آوری این لباس‌ها شد.


انتهای پیام/


منبع:قم نا
http://qomefarda.ir/39028
اخبار مرتبط

نظرات شما