گاز بیش از 40 اداره و بانک‌ پرمصرف قم قطع شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به طرح پایش دمای ادارات و اماکن عمومی اظهار کرد: در این طرح که از ابتدای آذر ماه سال جاری آغاز شده؛ تاکنون 5686 بار دمای ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها پایش و 757 بار نیز برای مراکز پرمصرف این ادارت و سازمان‌ها اخطار قطع صادر شده است.

وی با بیان این که در این طرح تاکنون گاز بیش از 40 اداره، سازمان‌ و بانک‌ پرمصرف قطع شده است، تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه رسمی وزارت کشور، تمامی ادارات، بانک‌ها، مراکز فرهنگی، آموزشی و سایر اماکن عمومی که دمای محیط آن‌ها بیش از دمای آسایش یعنی 18 درجه سانتی‌گراد باشد؛ پرمصرف محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان این که شرکت گاز استان قم برخورد با مشترکان پرمصرف را از ادارات دولتی و بانک‌ها آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: البته لازم است تاکید شود که هیچ قطع گازی بدون اخطار کتبی قبلی انجام نمی‌شود.

وی افزود: ادارات و اماکن دولتی که از این مصوبه تخطی کنند، در مرحله نخست گاز آن‌ها به مدت 24 ساعت و در صورت تکرار به مدت یک هفته قطع خواهد شد.

خوش‌لهجه همچنین تاکید کرد که در این طرح، تمامی مراکز و اماکن یاد شده مکلف هستند موتورخانه‌های ساختمان‌های خود را یک ساعت قبل از اتمام کار تا یک ساعت قبل از شروع کار در روز بعد خاموش نمایند.

وی توجه به معماری ساختمان‌ در هنگام طراحی و ساخت را گامی اساسی برای مقابله با اتلاف انرژی دانست و در این باره توضیح داد: همچنین استفاده از قاب پنجره با عایق حرارتی بالا، درزبندی مناسب در، پنجره و نورگیرها، استفاده از شیشه‌های دوجداره برای پنجره و نصب پرده‌های ضخیم، تاثیر زیادی در حفظ دمای آسایش ساختمان خواهد داشت.



انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/39062
اخبار مرتبط

نظرات شما