بانکداری اسلامی در میز‌های تخصصی فقه نظام بررسی شد

نشست تبیین فقهی و اقتصادی خلق پول در بانکداری و دلالت‌های آن برای طراحی مدل عملیاتی بانکی در قالب میز‌های تخصصی و مدارس فصلی فقه نظام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سلسه مدارس فصلی فقه نظام امروز در مدرسه علمیه معصومیه با موضوع تبیین فقهی و اقتصادی خلق پول در بانکداری برگزار شد.

آیت الله محسن اراکی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری در این مراسم، وظیفه بانک‌ها را ایجاد ارتباط منطقی و مفید بین سرمایه و نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: اگر بانک‌ها نقش واسطه گری خود در ایجاد ارتباط منطقی بین سرمایه و نیروی انسانی را از دست بدهند، تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی خطرناکی می‌شوند که بر مشکلات اقتصادی می‌افزایند.

عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: اینکه عده‌ای بانک را قبول ندارند و میگویند بانک غلط است کاملا اشتباه است چرا که بانک‌ها به شرط عمل به رسالت‌های خود در قالب بانکداری اسلامی میتوانند موثر باشند و نقش‌های مفید و ارزنده‌ای را برای رشد و رونق اقتصادی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزان و مدیران بانک‌ها در کشورمان اگر با فقه اقتصادی آشنا نباشند تصمیماتی میگیرند که منجر به اختلال در اقتصاد کشور می‌شود و باید برای رفع آن مدت‌ها هزینه کرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39632
اخبار مرتبط

نظرات شما