اختصاصی؛

قطع درختان کاج بوستان علوی به دلایل نامعلوم+عکس و فیلم

در آستانه روز طبیعت در ارتفاع تپه‌های بوستان علوی درختان کاج که بالای ۱۰ سال عمر داشتند با اره برقی قطع شده‌اند دلیل این کار مشخص نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در آستانه روز طبیعت در ارتفاع تپه‌های بوستان علوی درختان کاج که بالای ۱۰ سال عمر داشتند با اره برقی قطع شده‌اند دلیل این کار مشخص نیست.

بوستان علوی قم واقع در بلوار الغدیر با مساحت ۴۰۰ هزار مترمربع  به عنوان بزرگ‌ترین پارک قم شناخته می شود.

متأسفانه قطع درختان در فضای شهری و محیط های بیرون از شهر چند سالی است که به دلایل مختلف رخ می‌دهد قم با توجه به شرایط آب و هوایی یکی از بحرانی ترین شرایط را در پوشش گیاهی دارد و حفظ پوشش گیاهی موجود جز ضروریات است و برخورد با خاطیان باید به صورت جدی دنبال شود.

مجازات از بین بردن درختان در قوانین، مجازات نسبتاً سنگینی است. یکی از قوانینی که این اقدام را جرم تلقی کرده مربوط به قانون مجازات اسلامی است که بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، علاوه بر  جریمه، زندان را هم برای قطع درخت پیش بینی کرده است.

طبق ماده ۶۸۶ هر کس درختان موضوع ماده ۱ قانون گسترش فضای سبز را عالماً عامداً و برخلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آن­ها را فراهم آورد، علاوه بر جبران خسارت وارده حسب مورد به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از سه میلیون تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

 
گالری عکس
گالری فیلم
http://qomefarda.ir/41123
اخبار مرتبط

نظرات شما