رئیس پلیس‌ راه استان قم مطرح کرد؛

توصیه برای تردد در شرایط طوفانی جاده‌ها

رئیس پلیس‌ راه استان قم گفت: در ایامی که هوا طوفانی و خیزش گردوخاک در جاده‌ها وجود دارد رعایت‌نکردن فاصله طولی عامل اصلی تصادفات است؛ چون گردوخاک به‌شدت دید را کاهش می‌دهد.

سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: غروب روز جمعه به علت وزش شدید باد و گردوغبار محور سلفچگان، محور جعفریه و اتوبان قم دید به کمتر از ۵ متر رسید، اکنون در وضعیت بهتری قرار داریم.
رئیس پلیس‌ راه استان قم بیان داشت: ترافیک در اتوبان قم _ تهران و محور سلفچگان پر حجم و روان است در سایر محورها ترافیک روان و عادی است.
وی با اشاره به اینکه ممکن است در روزهای آینده وزش باد و خیزش گردوخاک ادامه داشته باشد افزود: از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند درخواست می‌کنیم سرعت مطمئنه را رعایت کنند، فاصله طولی با خودروی جلویی را حتماً رعایت کنند و از سبقت‌های غیرمجاز و غیرضروری پرهیز کنند تا از بروز حادثه جلوگیری شود.
پناهی ادامه داد: در ایامی که هوا طوفانی و خیزش گردوخاک در جاده‌ها وجود دارد رعایت‌نکردن فاصله طولی عامل اصلی تصادفات است؛ چون گردوخاک به‌شدت دید را کاهش می‌دهد.
رئیس پلیس‌ راه استان قم خاطرنشان کرد: رانندگان حتماً قبل از حرکت وضعیت هوا و راه‌ها را رصد کرده سپس در جاده‌ها تردد کنند.
پناهی تأکید کرد: اگر رانندگان در جاده با شرایط طوفان و خیزش گردوخاک مواجه شدند که دید در رانندگی را کاهش می‌داد در منتهاالیه سمت راست جاده در یک محل مطمئن خارج از جاده متوقف شوند و تا زمانی که وضعیت عادی شود از رانندگی پرهیز کرده و سپس بعد از عادی‌شدن وضعیت جوی به مسیر  خود ادامه دهند.
به گفته کارشناسان هواشناسی آسمان قم روز شنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا سرعت ۵۵ کیلومتر و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/42500
اخبار مرتبط

نظرات شما