معاون فنی انتقال خون مطرح کرد:

افزایش ۹درصدی اهدا خون در دو ماه نخست سال نسبت به مشابه سال قبل

معاون فنی انتقال خون با اشاره به مراجعه حدود ۹ هزار نفر به مراکز اهدای خون قم، گفت: در فروردین و اردیبهشت‌ ماه سال جاری میزان اهدای خون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۹.۲ درصد رشد داشته ‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   ۱۴ ژوئن مصادف با ۲۴ خردادماه، به مناسبت تولد کاشف گروه‌های خونی به نام «کارل لندشتاینر» و به‌منظور قدردانی از اهداکنندگان خون و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص اثرات مثبت این کار، از سوی سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان روز جهانی اهدای خون نامیده شده است.
از همین رو علیرضا کبیری در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان با اشاره به مقایسه دو ماه سال جاری و سال قبل، اظهار داشت: در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری میزان اهدای خون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۹.۲ درصد رشد داشته ‌است.
وی ادامه داد: در این مدت حدود ۹ هزار نفر به مراکز اهدای خون قم مراجعه کردند که از این تعداد، هفت هزار و ۳۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.
معاون فنی انتقال خون با اشاره به اینکه سه درصد از این تعداد اهداکنندگان خانم بودند، گفت:بر اساس تحقیقات و سوابق قبلی خون خانم‌ها از ایمنی و سلامت بیشتری برخوردار است.
وی اضافه کرد: در طول این مدت، ۹ هزار و ۵۸۱ واحد خون و فرآورده‌های آن برای مصرف بیماران نیازمند به مراکز درمانی استان ارسال شده است.
کبیری با اشاره به اینکه تقریباً هر ۹ دقیقه یک خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی استان استفاده شده است، ابراز داشت: این مسئله اهمیت اهدای خون مستمر را نشان می‌دهد و لازم است شهروندان همیشه فرایند اهدای خون و اهدای خون داوطلبانه را در طول هفته از وظایف خود قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: از اهداکنندگان در طول ۲ ماه امسال، ۳۵ درصد معادل ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را جوانان با سنین زیر ۳۵ سال و ۳۵ درصد نیز افراد بالای ۳۵ تا ۴۵ سال شامل می‌شود.
معاون انتقال خون قم  در خاتمه گفت: شایع‌ترین گروه خونی که در طول ۲ ماه اهدا شده O مثبت، A مثبت و B مثبت بوده است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/43019
اخبار مرتبط

نظرات شما