معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی قم خبر داد:

برداشت ۴۲ هزار تن محصول تابستانی از باغات قم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قم زیر کشت محصولات باغی تابستانی است، گفت: ۴۲ هزار تن محصول تابستانی از این اراضی برداشت می‌شود. 

محمدعلی سلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار: در استان قم محصولات باغی در سه فصل بهار، تابستان و پاییز برداشت می‌شود، ۹ نوع محصول باکیفیت شامل گلابی، گیلاس، توت، آلوچه، قیسی، هلو، آلو، زردآلو، انگور از جمله محصولات باغی تابستانی استان قم است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی قم زیر کشت گلابی قرار دارد که حدود ۳۷ هکتار آن بارور است و سالانه حدود ۱۸۵ تن گلابی از این اراضی برداشت می‌شود، گیلاس قم نیز از جمله محصولات باکیفیت، برند و درجه یک است که این محصول کشاورزی قم طرف‌داران زیادی دارد و ۱۶۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گیلاس قرار دارد که ۱۰۶ هکتار آن بارور است و ۷ هزار تن گیلاس برداشت می‌شود.
وی بیان داشت: آلوچه از دیگر محصولات تابستانی استان قم است که به علت زودرس‌بودن طرف‌داران زیادی دارد و ۹۶ هکتار باغ آلوچه در استان وجود دارد که ۷۴ هکتار آن بارور است و سالانه بیش از ۴۰۰ تن محصول برداشت می‌شود، ۳۲ هکتار از اراضی نیز زیر کشت آلو قرار دارد که ۳۰ هکتار آن بارور است و ۱۵۰ تن آلو از این اراضی تولید می‌شود.
سلامی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قم زیر کشت هلو قرار دارد که ۹۲ هکتار آن بارور است و سالانه ۸۰۰ تن هلو تولید می‌شود، زردآلو از دیگر محصولات باغی استان قم در تابستان است که حدود ۶۱۰ هکتار سطح زیر کشت است و ۵۶۴ هکتار آن بارور است و سالانه ۴ هزار و ۸۰۰ تن زردآلو برداشت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: توت قم از محصولات برند است و رتبه ۳ کشوری را دارد و ۵۹۰ هکتار از باغات قم را شامل می‌شود که ۵۵۹ هکتار آن بارور است و حدود ۲ هزار تن از این باغات، توت برداشت می‌شود که دارای کیفیت بالایی است و بسیاری از کشاورزان استان باتوجه‌به درآمد خوب توت به سمت کشت توت روی آورده‌اند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا توت از محصولات پر آب بر است؟ گفت: توت در قم در مناطق کوهستانی کشت می‌شود و به همین خاطر آب بر نیست از طرفی این محصول بهره‌وری بالایی داشته و درآمد خوبی برای کشاورز دارد.
سلامی ادامه داد: انواع انگور نیز از جمله محصولات باغی تابستانی استان است که یک هزار و ۴۷۰ هکتار زیر کشت این محصول است که یک هزار و ۴۳۲ هکتار آن بارور است و ۲۵ هزار و ۷۰۰ تن انواع انگور برداشت می‌شود از انگور زودرس از مناطق دشتی  تا انواع انگور دیررس در مناطق کوهستانی در قم کشت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: حدود ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت محصولات باغی تابستانی بارور هستند و ۲۰۰ هکتار نهال است و جمعاً حدود ۴۲ هزار تن محصولات باغی تابستانی از اراضی کشاورزی قم برداشت می‌شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44551
اخبار مرتبط

نظرات شما