فرماندار قم خبر داد:

نام‌نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از فردا

فرماندار قم از آغاز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان به مدت یک هفته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فرماندار قم گفت: نام‌نویسی از داوطلبان نامزدی در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به‌صورت حضوری از فردا آغاز می‌شود.
عباس ذاکریان با بیان اینکه داوطلبان از ۱۴ تا ۲۰ آبان فرصت دارند با حضور در محل فرمانداری قم ثبت‌نام کنند افزود: ویژگی خاص فرمانداری قم در میان فرمانداری‌های سراسر کشور این است که در فرمانداری قم همانند وزارت کشور امکان ثبت‌نام تمامی نامزد‌های حوزه‌های انتخابیه وجود دارد.
وی گفت: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری یا نمایندگان آن‌ها که به‌صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری قم از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ ثبت‌نام کنند. 
فرماندار قم گفت: اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر از کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر از پشت و روی آن، اصل مدرک حوزوی و یک نسخه تصویر از آن و ۶ قطعه عکس مدارکی است که داوطلبان باید به هنگام ثبت‌نام همراه خود داشته باشند.
ذاکریان در ادامه با اشاره به شرایط داوطلبان برای ثبت‌نام که در قانون مشخص شده است افزود: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۴۰ سال تمام، دارابودن توانایی لازم جهت انجام وظایف مربوط به نمایندگی مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دیانت، وثوق، شایستگی و سلامت اخلاقی و اقتصادی، داشتن بینش مناسب سیاسی_ اجتماعی و آشنایی لازم با مسائل روز، تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران و اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند، ولی‌فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد از جمله شرایط قید شده برای داوطلبان است.
گفتنی است انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند هم‌زمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری صدا و سیما
http://qomefarda.ir/45837
اخبار مرتبط

نظرات شما