معاون تعلیم‌وتربیت سپاه استان قم:

رزمایش صالحین در حرم حضرت معصومه برگزار خواهد شد

معاون تعلیم‌وتربیت سپاه استان قم گفت: رزمایش صالحین با حضور ۳۱۳ گروه تربیتی صالحین برادران و ۳۱۳ گروه تربیتی صالحین خواهران در شبستان امام‌ خمینی (ره) و شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صیدی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا »، اظهار داشت: بیش از ۱۴ سال است که گروه‌هایی تربیتی تحت عنوان حلقه‌های صالحین در بسیج تشکیل شده است، این گروه‌ها که در مساجد فعال و مستقر هستند نسبت‌ به مجاوران مسجد از کودک، نوجوان، جوان، زن و مرد احساس تکلیف کرده به‌ همین منظور با گروه‌ها و افراد مختلف در محل ارتباط‌ برقرار کرده  و دعوت به حضور فعال در مسجد می‌کنند.

معاون تعلیم‌وتربیت سپاه استان قم ادامه داد: بسیجیان افراد محله را به مساجد دعوت کرده و این افراد را در سنین مختلف سازمان‌دهی می‌کنند بعد از تشکیل گروه‌ها هر گروه یک مربی دارد که این مربی در ابعاد مختلف در جهت رشد این افراد از جمله بعد معرفتی، بصیرتی، مهارتی، مدیریتی و تربیتی تلاش می‌کند که نام این گروه‌ها حلقه‌های صالحین است.

وی بیان داشت: رونق‌بخشی به نماز در مساجد، رونق‌بخشی به مساجد، تبدیل بسیج به پایگاه‌هایی برای رشد و تحول نوجوانان و جوانان و رفع مشکلات مردم و خدمت به مردم از جمله برنامه‌های حلقه‌های صالحین است.

صیدی‌لو تصریح کرد: هر سال یک نمایشی از اقتدار و عظمت گروه‌های تربیتی در  مصلی ها و اماکن زیارتی به نمایش درمی‌آید و کل گروه‌های صالحین در این مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند و نمایشی از برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و به یک اجتماع چند هزارنفری تبدیل می‌شود.

وی گفت: مراسم میقات صالحین نمایش یک شبکه بزرگ بسیج در حوزه تربیت بسیجی تراز است، موضوعی که مطالبه رهبر معظم انقلاب نیز است.

معاون تعلیم‌وتربیت سپاه استان قم خاطرنشان کرد: در این راستا مربیان استان قم نیز به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و گروه‌ها و حلقه‌های صالحین را تشکیل داده و نسبت‌ به رشد افراد و اعضای آن تلاش می‌کنند روز جمعه ۳ آذرماه نیز هم‌زمان با سراسر کشور در استان قم نیز تجمعی با عنوان رزمایش صالحین با حضور ۳۱۳ گروه تربیتی صالحین برادران و ۳۱۳ گروه تربیتی صالحین خواهران در شبستان امام‌ خمینی (ره) و شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برگزار خواهد شد.

صیدی‌لو اضافه کرد: در بخش اول که از ساعت ۹ تا ساعت ۱۰ خواهد بود برنامه‌های گروهی برگزار خواهد شد و در بخش دوم نیز اجتماع اقتدار و حماسه برگزار خواهد شد که مناسبت آن مسئله روز جهان اسلام یعنی غزه و مردم فلسطین است و در حمایت از مردم غزه و در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

صیدی لو عنوان داشت: گروه‌های صالحین در این برنامه در ۵ موضوع به مباحثه خواهند پرداخت و جمع‌بندی آن را ارائه خواهند داد موضوعات پیشنهادی مباحثه جنگ غزه، انتخابات و افزایش مشارکت مردم، حجاب اسلامی و هویت زن ایرانی‌اسلامی، اعتلای بسیج و جهاد تبیین خواهد بود که یک موضوع توسط مربی گروه انتخاب شده و به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت و بازخورد نظر اعضای گروه تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: در این مراسم سردار قریشی  جانشین سازمان بسیج مستضعفین به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در انتها هم تجمع‌کنندگان برای حضور در نمازجمعه به سمت مصلای قدس حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/46168
اخبار مرتبط

نظرات شما