رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

نزدیک به ۴۰ درصد آب استان قم شور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان این که نزدیک به ۴۰ درصد آب استان قم شور است، گفت: شوری اب تاثیر مخربی بر روی خاک دارد.

محمدرضا حاجی رضا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی « قم فردا » با اشاره به هفته آب‌وخاک، اظهار داشت: استفاده از آب‌های زیر زمینی در طی 40 سال گذشته برای حفظ کشاورزی بوده و با وجود کمبود بارش ها در طی سال جاری سعی داریم این وضعیت را مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: کمبود  بارش یکی از اصلی‌ترین چالش‌های کشاورزی استان قم در طی سال‌های اخیر خصوصاً امسال است.
حاجی رضا با بیان این که نزدیک به ۴۰ درصد منابع اب استان شور است، تصریح کرد: این شوری آب تاثیرات زیادی را بر روی خاک دارد و قصد داریم با مدیریت علمی و بهره مندی از شرکت های دانش بنیان بر این بحران غلبه کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: «آب‌وخاک منشأ زندگی» شعاری است که برای هفته آب‌وخاک نام‌گذاری شده است و باید به این مهم اشاره کنیم که پایداری بشر منوط به دو مؤلفه مهم است.
وی داشتن نگاه علمی در حوزه کشاورزی را مهم برشمرد و گفت: در سازمان جهاد کشاورزی استان قم برای حفاظت از خاک در زمینه استفاده از کود و سم برنامه‌های جدی داریم.
حاجی رضا توجه به شرایط اقلیمی در حوزه کشاورزی و زراعت را خواستار شد و بیان داشت: در این زمینه نیازمند توجه به کشاورزی حفاظتی هستیم که می‌تواند به کشاورزان استان‌های کشاورزی اصفهان، سمنان، مرکزی و قم که بارش کم و تبخیر بالا دارند، کمک کند.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46329
اخبار مرتبط

نظرات شما