مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

حمل کالاهای ترانزیتی در کشور ۳۳ درصد افزایش یافت

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۰ میلیون تن کالاهای ترانزیت در کشور حمل شده که از رشد ۳۳ درصدی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهران قربانی روز دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته حمل‌ونقل در استان قم به اهمیت صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت و اظهار داشت: از مولفه‌های مهم قدرت ملی در کشور، حمل‌ونقل جاده‌ای است، کمااینکه در بزنگاه‌‌های سرنوشت‌ساز، شاهد حضور حماسی خادمان این عرصه در برون‌رفت از مشکلات حادث شده بوده‌ایم.
وی حمل سالانه، ۵۳۰ میلیون تن کالا و جابه‌جایی ۱۵۰ میلیون نفر مسافر در طول راه‌های کشور را از اهمیت حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای برشمرد.
قربانی با یادآوری این مطلب که راهداری از جمله پنج کار سخت در دنیا معرفی شده است، تصریح کرد: باتوجه‌به فوت سالانه قریب ۳۰ راهدار در حین انجام‌وظیفه در راه‌های کشور، توجه ویژه به وضعیت معیشتی این افراد از اهمیت خاصی برخوردار است.
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان ضمن تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته در سطح راه‌های قم خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مسئولانه مسئولان استان در صیانت و ارتقا زیر ساخت‌های جاده‌ای، می‌تواند به‌عنوان الگو در دیگر استان‌ها موردتوجه قرار گیرد.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46755
اخبار مرتبط

نظرات شما