مدیرعامل شرکت گاز قم خبر داد:

انجام ۱۰ هزارپایش دمای اداره‌ها، اصناف و اماکن عمومی قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه در آذرماه امسال ۱۰ هزار و ۷۶۹ مورد پایش دمای اداره‌ها، اصناف و سایر اماکن عمومی قم انجام شده است، گفت: این طرح باهدف مدیریت مصرف سوخت از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز شده و تا پایان فصل سرد سال و رسیدن به یک شرایط پایدار، ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، مرتضی خوش‌لهجه با اشاره به چهارهزار و ۸۳۵ مورد پایش دمای اداره‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی استان قم طی بازه زمانی فوق، تصریح کرد: این تعداد پایش، منجر به صدور ۱۹۳ مورد اخطاریه برای این اماکن شده است.
به گفته وی، تمامی اداره‌ها موظف هستند تا دمای محیط کار خود را بر روی کمینه دمای آسایش یعنی ۱۸ درجه سانتی‌گراد نگه دارند و همچنین وسایل گرمایشی خود را در روزهای تعطیل و یک ساعت پیش از پایان زمان اداری خاموش کنند.
خوش‌لهجه با بیان اینکه در این طرح همچنین چهارهزار و ۸۴۹ مورد از اصناف مختلف استان قم مورد پایش قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در این پایش‌ها به صاحبان ۴۰۰ واحد تجاری به‌صورت مکتوب هشدار داده شد و در صورت تکرار تخلف، انشعاب گاز آن‌ها قطع خواهد شد.
وی اضافه کرد: گرمایش بیش از اندازه محیط تجاری، استفاده از وسایل گرمایشی در فضای باز و عدم توجه به اخطارهای شفاهی تیم پایش شرکت گاز، عمده‌ترین علل این صدور اخطاریه‌ها بوده است.
خوش‌لهجه تعداد پایش‌های صورت‌گرفته از اماکن عمومی نظیر مدارس، کتابخانه‌ها، مساجد و غیره در ماه آذر را یک هزار و ۴۳۱ مورد عنوان کرد و افزود: این تعداد پایش نیز صدور ۱۱۷ اخطاریه برای اماکن عمومی متخلف را در پی داشته است.
وی همچنین از مجهز شدن تیم پایش شرکت گاز استان قم به سامانه ردیابی مکانی برخط (GPS) و دستگاه‌های ارتباطی اختصاصی، به‌منظور هماهنگی، مدیریت و ساماندهی شبکه پایش استان خبر داد.
خوش‌لهجه پایش دمای اداره‌ها و اماکن عمومی را یکی از راهکارهای مقابله با ناترازی جریان گاز عنوان کرد و گفت: درصورتی‌که در فصل سرد مصرف گاز مدیریت نشود؛ مناطقی که در انتهای شبکه قرار دارند ممکن است با خطر قطعی گاز مواجه شوند.
وی با بیان اینکه هر یک درجه کاهش دمای منزل، پنج تا ۶ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در پی دارد، از عموم مردم استان قم و اصناف مختلف درخواست کرد تا با رعایت نکات مرتبط با کاهش مصرف گاز، شرکت گاز را در پایداری فشار شبکه و گازرسانی به مناطقی که در انتهای شبکه قرار دارند، یاری کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46872
اخبار مرتبط

نظرات شما