عضو شورای اسلامی شهر قم خبر داد:

نخستین رویداد فناورانه با محور فرهنگ شهروندی در قم

رویداد فناورانه با محوریت مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی در سه بخش در مرکز رشد دانشگاه قم در حال برگزاری است.

​​​​معصومه آمره در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  اظهار داشت: نخستین رویداد فناورانه با محوریت مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی در سه بخش به همت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم و مرکز رشد دانشگاه قم و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در حال برگزاری است.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: بخش اول با حضور  بیست و پنج گروه داوطلبان از بین آقایان و بانوان در مرکز رشد دانشگاه قم در قالب‌های ویدئویی مانند تیزر، موشن‌گرافی، انیمیشن، کلیپ و فیلم کوتاه، طراحی گرافیکی، نقاشی، صوتی مانند پادکست و کتاب صوتی، متنی؛ مانند مقاله و سناریونویسی و...  در دوازده و سیزده اردیبهشت‌ماه در حال برگزاری می‌باشد. 

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: بخش اول جشنواره ایده‌ها با موضوع حل مسائل شهری حول محورهای شهر هوشمند، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین شهری، خدمات ایمنی، شهرسازی و حمل‌ونقل و ترافیک هوشمند، مسائل اجتماعی و فرهنگی، محیط‌زیست و فضای سبز، زیر ساخت و عمران، اینترنت اشیا، اقتصاد شهری و درآمد پایدار و آینده‌پژوهی شهری و آموزش شهروندی مدنظر است.


وی ادامه داد: بخش دوم این رویداد شامل نمایشگاه دستاوردهای فناورانه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم است که در آن محصولات و  ظرفیت‌های بالفعل و نوآوری‌های تولیدی سازمان فاوا در تاریخ هفدهم و هجدهم اردیبهشت‌ماه به اشتراک گذاشته خواهد شد.

آمره ادامه داد: بخش سوم برگزاری همایش مدیریت شهری نوین در هجدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد که طی آن مدیران شهری و فناوران و ایده‌پردازان به تبادل نظرات حول موضوعات فوق می‌پردازند و شبکه کاری و تخصصی خود را در راستای پیشرفت شهر به اشتراک خواهند گذاشت و همچنین در این همایش از دستاوردها و برگزیدگان جشنواره ایده‌های مدیریت شهری تقدیر و تجلیل به عمل خواهند آمد‌.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در این جشنواره علاوه بر اهدای جوایز و هدایای نقدی به نفرات اول تا سوم، ایده‌های موفق عرضه شده نیز به‌عنوان یک پروژه مشترک با سازمان فاوا تعریف می‌گردند و روی ایده‌های موفق سرمایه‌گذاری خواهد شد و با طرح‌های منتخب کاربردی قرارداد همکاری نیز منعقد شده و هم از جانب سازمان فناوری اطلاعات و هم از جانب مرکز رشد دانشگاه قم مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی بیان داشت: آنچه موردتوجه است استقبال ویژه بانوان استان از این رویداد است و حضور پررنگی را نسبت به آقایان دارند و دو سوم گروه داوطلبان شرکت‌کننده را بانوان و دختران خلاق شهر تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48618
اخبار مرتبط

نظرات شما