حجت الاسلام ذوالنوری:

هوشیاری مسئولان استانی برای مقابله با هر نوع بحران احتمالی حفظ شود/ کمک به سیل زدگان باید ادامه پیدا کند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمک به استان های سیل زده کشور باید با شتاب بیشتری دنبال شود، گفت: لازم است تا هوشیاری مسئولان استانی برای مقابله با هر نوع بحران احتمالی به ویژه در زمینه ایجاد روان آب های ناشی از آب شدن برف کوه های استان حفظ شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری  امروز در نخستین نشست شورای اداری استان قم  بیان داشت: لازم است تا از زحمات همه مسئولانی که در راستای پیشگیری از وقوع سیل در استان قم تلاش کردند تقدیر و تشکر شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی ها نشان می دهد که کشور با سالی تر آبی مواجه است و همچنین موج جدیدی از بارش ها نیز در راه خواهد بود. از این رو لازم است تا هوشیاری مسئولان استانی برای مقابله با هر نوع بحران احتمالی به ویژه در زمینه ایجاد روان آب های ناشی از آب شدن برف کوه های استان حفظ شود و تدابیر صورت گرفته و لازم ادامه پیدا کند.

ذوالنوری در عین حال به انتخاب استان قم به عنوان مُعین استان سیل زده لرستان اشاره کرد و از اقدام استاندار قم برای تعیین مهندس غضنفری به عنوان یک نیروی بومی استان لرستان جهت برقراری ارتباط وثیق تر بین استانداری های قم و لرستان تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه به ظرفیت سدّ 15 خرداد قم اشاره کرد و گفت: این سد پیش از بارش های جاری، 37 میلیون متر مکعب ذخیره آبی داشت که این ذخیره اکنون به 60 میلیون متر مکعب رسیده است و با توجه به ظرفیت 200 میلیون متر مکعبی این سد، جای نگرانی درباره بارش های احتمالی بعدی هم وجود نخواهد داشت؛ اگرچه مسئولان استانی باید همچنان تدابیر لازم و ضروری را برای مقابله با سیلاب های احتمالی داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: بارش های اخیر در کشور، بیش از آن که سبب خسارت شده باشد؛ سبب سود و رحمت برای ایران اسلامی بوده است؛ اما در عین حال امیدواریم تا مسئولان اجرایی با اتخاذ تدابیر لازم در مباحثی مانند آبخوان داری و آبخیزداری و مسائل دیگر مربوط به حوزه ذخیره و مدیریت آب، ترتیبی اتخاذ کنند تا ظرفیت سازی لازم و کافی برای مقابله با هر نوع بُحران در جاری شدن سیلاب ها یا روان آب های احتمالی صورت گیرد.



انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/6013
اخبار مرتبط

نظرات شما