هتاکی به قرآن کریم این‌بار مقابل سفارت عراق در دانمارک

یک گروه افراطی در دانمارک در ادامه هتک حرمت قرآن در سوئد، نسخه‌ای از قرآن کریم و پرچم عراق را سوزاندند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دیروز جمعه گروهی که خود را «وطن پرست دانسکه»یا ملی‌گرایان دانمارکی می نامیدند، در اقدامی هتاکانه یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ آتش زدند.

این گروه افراطی دانمارکی با برافراشتن بنر‌هایی علیه اسلام و سر دادن شعار‌هایی اهانت‌بار به آن، اقدام به انداختن قرآن کریم و پرچم عراق روز زمین کرده و به آن اهانت کردند.

به گزارش الفرات، این گروه ضداسلامی در اعتراض به حمله به سفارت سوئد در بغداد، اقدام به پخش زنده جزئیات هتک حرمت خود به قرآن کریم در گروه‌های مختلف در شبکه اجتماعی فیسبوک کردند.

به گفته چندین منبع رسانه ای، این گروه افراطی دانمارکی حمله خود را در میان تدابیر امنیتی شدید پلیس انجام داده اند، گروه مذکور پیش از این در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ به قرآن کریم و پرچم ترکیه اهانت کرده بودند.

در همین حال، منابع خبری عراقی گزارش داده‌اند که گروهی از شهروندان این کشور در اعتراض به اهانت به قرآن کریم و پرچم عراق در کپنهاگ، در برابر دیوار‌های منطقه الخضرای بغداد تجمع کرده و تلاش دارند تا در مقابل سفارت دانمارک تظاهرات برگزار کنند.

پیش از این، «سلوان مومیکا»، مهاجر ۳۷ ساله عراقی اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر سفارت عراق در استکهلم کرده بود و به دنبال آن، گروهی از معترضان عراقی به سفارت سوئد در بغداد حمله کرده و آن را به آتش کشیدند و در ادامه، دولت عراق تصمیم به اخراج سفیر سوئد از بغداد و فراخواندن کاردار خود از استکهلم گرفت.

در همین حال، اقدام اهانت آمیز یک سازمان یهودی دانمارکی علیه قرآن و پرچم عراق، با واکنش تند اهالی بغداد مواجه شد. معترضان خشمگین موفق شدند از پل الجمهوریه که به منطقه الخضراء می‌رسد عبور کنند و نیرو‌های امنیتی با استفاده از گاز اشک آور در تلاش بودند معترضان را متفرق کنند.  نیرو‌های امنیتی پل الجمهوریه را بستند تا مانع از آن شوند که معترضان وارد منطقه الخضراء شوند. معترضان با تجمع در یکی از ورودی‌های منطقه الخضراء سعی کردند وارد این منطقه شوند و در برابر سفارت دانمارک اعتراض خود را ادامه دهند.

وزارت خارجه عراق توهین به قرآن در دانمارک را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه عراق بامداد شنبه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پرچم عراق مقابل سفارت این کشور در دانمارک را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست مقابل چنین جنایاتی بایستد. 

وزارت خارجه عراق در این بیانیه در بامداد شنبه بر تعهد خود برای پیگیری تحولات مربوط به این «رویداد‌های شنیع» تأکید و تصریح کرد چنین اقداماتی را نمی‌توان مصداق آزادی بیان و آزادی تجمعات قلمداد کرد. 

وزارت خارجه عراق همچنین خواستار اقدام جامعه جهانی برای مقابله با این اقدامات شد. در این بیانیه آمده است: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم مقابل جنایاتی که اصل صلح و همزیستی در سراسر دنیا را نقض می‌کنند بایستد.»



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44000
اخبار مرتبط

نظرات شما