دبیر علمی جشنواره علامه حلی:

آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی معرفی شدند

دبیر علمی جشنواره علامه حلی گفت: در دهمین دوره این جشنواره ۲۳۵ اثر علمی به‌عنوان آثار ممتاز به مرحله داوری راه یافت که پس از ارزیابی ۱۷ اثر به‌عنوان آثار برتر معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام طهماسبی، دبیر علمی جشنواره علامه حلی در دهمین جشنواره علامه حلی که ویژه طلاب نوقلم برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر علمی شامل کتاب، مقاله و پایان‌نامه به گروه‌های علمی ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها ۲۳۵ اثر به‌عنوان آثار برتر معرفی شدند.
وی اضافه کرد: ارتقا توان و رشد پژوهشی طلاب نوقلم و کمک به طلاب جوان برای تمرین پژوهشی و ایجاد رقابت سالم علمی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در اختتامیه این جشنواره گفت: حوزه انقلابی نباید به چند موضوع محدود باقی بماند؛ بلکه باید پژوهش‌ها به سمت نگاه جامع، اصیل و روش‌مند، با رویکرد تمدنی جدید و سبک زندگی نو و پاسخگوی انفجار‌های معرفتی باشد.
وی اضافه کرد: وضع موجود کافی نیست و حوزه باید پاسخگوی مشکلات تمدنی باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه جوان باید از امام و مبانی انقلاب الهام بگیرد و برای پایه پژوهش‌های خود از این مبانی استفاده کند، گفت: جلوه‌های انقلاب در عالم روشن است و همه این جلوه‌ها باید در پژوهش‌ها گنجانده شود.
وی افزود: نظام اسلامی نیاز به نرم‌افزار فکری دارد و باید بتوانیم پاسخ قوی و درخوری به مسائل کشور و شبهات و سؤالات بدهیم.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: طلاب جوان باید با تکمیل روش و شیوه علمی خود، در پرتو عقل‌گرایی با محوریت کتاب و سنت پژوهش‌ها را اجرایی کرد.
وی تأکید کرد: تولید فکری رسالت و مأموریت جشنواره علامه حلی است تا بتواند طلاب را آماده ایفای نقش‌های جدید برای تولید دانش و معرفت باشند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48639
اخبار مرتبط

نظرات شما