وزیر ورزش:

نظارت بر باشگاه‌های ورزشی بانوان باید قوی باشد

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی اختصاصی بسیاری برای بانوان در کشور وجود دارد گفت: نظارت‌ها بر این باشگاه‌ها باید به‌صورت قوی و میدانی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، کیومرث هاشمی شامگاه پنجشنبه در همایش مدیران ورزش بانوان کشور در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) در قم ضمن بیان مطلب فوق افزود: به‌رغم تلاش‌های خوبی که تا به امروز در مباحث اخلاقی و فرهنگی انجام شده، نیاز بیشتر به نظارت بر باشگاه‌های ورزشی بانوان وجود دارد.
وزیر ورزش همچنین بودجه ورزش بانوان را نیز یکی از موضوع‌های اساسی دانست و بیان داشت: به این مسئله حساس هستم، خیلی اعتقاد ندارم که بودجه ورزش بانوان را در کشور درصدی کنیم.
وی در ادامه افزود: در پایان سال وقتی ارزیابی می‌کنیم، مشخص می‌شود همان درصدی هم که پیش‌بینی کرده‌ایم به ورزش بانوان نرسیده است.
هاشمی همچنین تصریح کرد: با جدیت دنبال این هستیم که رقم بودجه ورزش بانوان را در فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی و اداره کل استان‌ها و اداره‌ شهرستان‌ها به شکل شفاف اعلام کنیم، تا بر اساس آن ارزیابی لازم انجام شود.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این نکته که زن‌ستیزی یکی از تبلیغات سوء دشمن بر ضد نظام اسلامی است گفت: در بخش ورزش تبلیغات گسترده‌تری صورت‌گرفته، ولی به‌رغم همه این تلاش‌ها، حدود ۸۵۰ مدیر ارشد ورزش بانوان داریم.
وی در ادامه افزود: در استان‌های مختلف کشور، حدود هزار و ۸۰۰ تَن از بانوان در عرصه‌های مدیریت ورزش فعالیت می‌کنند که در هیچ جای دنیا چنین ظرفیتی وجود ندارد و این موضوع باید به مراجع و نهادهای بین‌المللی ورزشی انتقال داده شود.
وزیر ورزش با اشاره به موفقیت‌های ورزش کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در دهه نخست انقلاب، نگاه محدود و بسته‌ای به ورزش قهرمانی وجود داشت، و این ورزش به‌نوعی طرد شده بود، ولی فضای ورزش قهرمانی باز شد، و زمینه فعالیت در بخش‌های مختلف به وجود آمد.
وی بیان داشت: زمانی به دلیل مورد تأیید نبودن، نوع پوشش بانوان ورزشکار، خیلی از قهرمانان ما از حضور در رویدادهای جهانی محروم بودند.
وی اضافه کرد: امروز دختران ورزشکار ما به جز برخی رشته‌های ورزشی مانند شنا، می‌توانند با پوشش اسلامی در میدان‌های بین‌المللی حضور یافته و کسب مدال کنند.
وزیر ورزش همچنین با ابلاغ تشکر ویژه جامعه ورزش کشور به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب همواره جامعه ورزش را مورد لطف و عنایت ویژه‌ای قرار داده‌اند و ما باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.
وی شعار رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ورزش قوی در سایه ایران قوی است را مورد اشاره قرارداد و گفت: ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد.
وی اضافه کرد: تمام تلاش ما باید به سمتی باشد که یک ورزش قوی داشته باشیم، تحقق این مسئله در سایه برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.
این عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به مصوبه‌های شورای‌عالی ورزش کشور یادآور شد: نقشه راه ما به‌نوعی در جلسه شورای‌عالی ورزش به‌عنوان شورای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر مشخص شد.
هاشمی ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزش کشور را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام یکی از مشکل‌های بزرگ ورزش کشور بوده و هست، این طرح‌ها بعضاً از سال‌های ۸۰ یا ۸۵ بلاتکلیف مانده است.
وی ابراز امیدواری کرد: در یک فرصت زمانی ۲ساله، تمام سه هزار و ۴۲۸ طرح نیمه‌تمام با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و واگذاری به قهرمانان و پیش‌کسوتان و سرمایه‌گذاران و یا استفاده از امکانات دولتی تعیین تکلیف شود.
وزیر ورزش با اشاره به ۲ طرح آمایش سرزمینی و برنامه ملی پیشرفت ورزش کشور گفت: این دو طرح اساسی و بزرگ در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفته که از مصوبه‌های شورای‌عالی ورزش است، فقط متعلق به این وزارت‌خانه نیست، ولی موظف به برنامه‌ریزی برای آن هستیم.
هاشمی تأکید کرد: جامعه ورزش تمام تمرکز خود را حداقل در ۶ ماه پیش رو، بر این ۲ موضوع اساسی و مهم قرار دهند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بحث آمایش سرزمین حدود ۹۳ هزار مکان ثبت شده است که فقط متعلق به وزارت ورزش نیست، تمام دستگاه‌های فعال در ورزش مانند وزارت‌خانه‌های آموزش‌وپرورش، علوم، تعاون و نهادهای نظامی و شهرداری‌ها و باشگاه‌های خصوصی در قالب این طرح گنجانده شده‌اند.
وی ادامه داد: این تعداد به بیش از ۱۰۰ هزار مکان افزایش پیدا خواهد کرد و کار برنامه‌ریزی ما نیز شروع خواهد شد.
وزیر ورزش همچنین اضافه کرد: مدیران ورزش باید سهم منطقه خود را مشخص، و در معرفی استعدادهای قهرمانی به وزارت ورزش کمک کنند.
وی اظهار کرد: تقویت ساختار مجموعه ورزش بانوان در چارچوب این ۲ طرح عظیم کشور مشخص می‌شود.
هاشمی همچنین تنها راه تحقق عدالت ورزشی در کشور را آمایش سرزمین و اجرای برنامه ملی پیشرفت ورزش خواند و گفت: از طریق عملیاتی‌کردن این طرح‌ها و برنامه‌ریزی برای همه دستگاه‌های متولی تربیت‌بدنی و ورزش می‌توانیم به اهدافمان برسیم.
وی با تأکید بر اینکه ورزش کشور فقط در بحث فنی و حرفه‌ای محدود نمی‌شود گفت: موضوع‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری وزارت ورزش است.
وی با ذکر این نکته که کشور و انقلاب ما فرهنگی است گفت: هر فعالیت ورزشی در هر بخش ورزش کشور اعم از بانوان، آقایان و همگانی باید از یک پیوست فرهنگی برخوردار باشد.
وزیر ورزش بیان کرد: درحالی‌که مسئولیت اجتماعی در فرهنگ سنتی و پهلوانی ما یک ریشه تاریخی دارد، در دنیا فقط چند سالی است که موردتوجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48735
اخبار مرتبط

نظرات شما