معاون استاندار قم:

مشارکت مردم در پروژه ها باعث اجرا و بهره برداری بهتر می شود/ واگذاری پروژه های عمرانی از طریق مشارکت عمومی خصوصی

معاون امور عمرانی استاندار قم با اشاره به آمادگی واگذاری پروژه های عمرانی از طریق مشارکت عمومی خصوصی، گفت: مشارکت مردم در پروژه ها باعث اجرا و بهره برداری بهتر می شود

محسن بهشتی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مسئله واگذاری پروژه های عمرانی از طریق مشارکت عمومی خصوصی(ppp)، اظهار کرد: این ظرفیتی توسط دولت و مجلس در ماده 27 قانون الحاق قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این قانون می توان پروژه های جدید ، نیمه تمام و حتی پروژه های عمرانی که به بهره برداری رسیده  را به بخش خصوصی واگذار کرد.
معاون امور عمرانی استاندار قم با اشاره به پروژه های ورزشی، بیان داشت: برخی پروژه ها مانند مجموعه های ورزشی بعد از اتمام نیازمند نگهداری است که باید به بخش خصوصی واگذار شود.

آمادگی واگذاری پروژه های عمرانی از طریق مشارکت عمومی خصوصی را داریم
وی اضافه کرد: در حال حاضر این آمادگی را داریم که پروژه های عمرانی را طریق مشارکت عمومی و خصوصی(ppp) واگذار کنیم و ظرفیت های قانونی آن هم پیش بینی شده است.
بهشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر منابع دولت محدود است اما زمانی که منابع هم خوب باشد باید به این روند ادامه دهیم و از مشارکت بخش خصوصی برای توسعه کشور استفاده کنیم.

مشارکت مردم در پروژه ها باعث اجرا و بهره برداری بهتر می شود
وی ابراز کرد: هر زمانی مردم را در پروژه مشارکت دهیم قطعا در هر شرایطی پروژه ها بهتر اجرا و در بهره برداری هم بهتر استفاده خواهد شد.
معاون استاندار قم تاکید کرد: مهم ترین مزیت این طرح پایان پروژه در کوتاه ترین زمان است چرا که زمان برای بخش خصوصی بسیار مهم است و تاخیر هر روزه هزینه بسیاری برای این بخش خواهد داشت.
وی افزود: در کنار اجرای پروژه توسط بخش خصوصی ، دستگاه های دولتی هم باید نظارت داشته باشند تا کیفیت پروژه تغییر نکند.
وی با اشاره اینکه اعتماد بخش خصوص به دولت باعث افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی می شود، ابراز داشت:باید اعتماد سازی بین بخش خصوصی و دولت صورت بگیرد تا سرمایه گذار در تمام بخش ها وارد سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/14583
اخبار مرتبط

نظرات شما