رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم:

۴۲ درصد تصادفات فوتی قم مربوط به موتورسیکلت است

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۲ درصد تصادفات برابر با ۴۸ نفر فوتی شهر قم مربوط به تصادفات موتورسواران بوده است.

سرهنگ غلامرضا صدفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: بررسی آمار مرگ‌ومیر موتورسواران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که ۴۲ درصد تصادفات برابر با ۴۸ نفر فوتی شهر قم مربوط به تصادفات موتورسواران بوده است که آمار بالایی است.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم اضافه کرد: علت بیشتر تصادفات موتورسیکلت‌سواران عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز بوده است.

وی عنوان داشت: دومین علت تصادفات موتور عدم توجه به جلو از سوی راکبین موتورسیکلت است که این عامل تصادف در بین رانندگان خودرو نیز مشاهده می‌شود.

صدفی بیان داشت: در بسیاری از موارد مشاهده شده است که راکبان موتورسیکلت‌ها با یک دست فرمان موتور را گرفته و این وسیله نقلیه را با یک دست کنترل می‌کند و متأسفانه با دست دیگر مشغول صحبت با تلفن همراه هستند و یا حتی هنگام موتورسواری در حال ارسال پیام هستند که کار بسیار خطرناکی است.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم خاطرنشان کرد: وقتی موتورسیکلت‌سواران هنگام رانندگی با یک دست فرمان وسیله نقلیه را گرفته و با دست دیگر مشغول صحبت با تلفن همراه و یا ارسال پیامک هستند هیچ کنترلی روی وسیله نقلیه نداشته و هنگام رانندگی احتمال انحراف و واژگونی بسیار افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: سومین علت تصادفات موتورسیکلت‌سواران به علت تغییر مسیر ناگهانی و بدون اعلام علائم راهنمایی از جمله استفاده از راهنما است که با توجه به اینکه قدرت مانور این وسیله نقلیه بالا است و به‌راحتی می‌تواند در بین خودروها گردش کرده که تغییر حرکت ناگهانی باعث به‌وجودآمدن تصادف می‌شود.

صدفی ادامه داد: استفاده از کلاه ایمنی توصیه همیشگی پلیس راهنمایی‌ورانندگی برای یک رانندگی ایمن بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی استان قم ادامه داد: برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف، اعمال قانون موتورسیکلت‌های فاقد کلاه ایمنی، آموزش موتورسیکلت‌سواران از جمله اقدامات در راستای مهار تصادفات موتورسواران در دستور کار قرار داشته و دارد.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به اقدامات آموزشی، فرهنگی و قانونی انجام شده آمار تصادفات سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶ درصد کاهشی بوده است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48382
اخبار مرتبط

نظرات شما